Az egészségmegőrzés ma már elképzelhetetlen táplálék kiegészítők nélkül. Ugyanakkor a paletta rendkívül széles. Ezen a területen vezető pozícióban maradni nagy kihívás. Van egy termékcsalád, amely két évtizede meghódítja a magyar piacot, sőt számos országot megelőzve, nagyon komoly mennyiséget fogyasztanak a hazai vásárlók. A Dr. Steinberger zöldség- és gyümölcslevek, a tudatosan gondolkodó fogyasztók körében töretlen népszerűségnek örvend. Hajdú Péter, a kizárólagos magyarországi forgalmazó cég ügyvezető igazgatója az elmúlt 20 év sikereiről mesél.

 

Mit kell figyelembe venni ahhoz, hogy hosszútávon meg lehessen tartani egy kiemelt forgalmat?

 

  • A fogyasztók igénye a meghatározó. Azonban a hosszú távú gondolkodás lehetetlen folyamatos innováció, fejlesztés és termékskála bővítés nélkül.  Dr. Steinberger zöldség- és gyümölcslevek valójában egy élelmiszer termékcsalád. A népszerűségét valószínűleg annak köszönheti, hogy kiváló minőségben állítják elő, összetétele pedig a prevenciós gondolkodás értelmezésébe illeszthető. Az egészséges táplálkozás az egészségmegőrzés alapja. A Dr.Steinberger levek tökéletesen illeszkednek az egészséges táplálkozás filozófiájába. Az is szempont, hogy a család minden tagja számára megoldást jelenthet.

 

 

Mi a titka a Dr. Steinberger gyümölcs- és zöldségleveknek?

 

  •  A rendszerváltást követően került a magyar piacra a termékcsalád. Ebben az időben nagyon nyitott volt a fogadtatás, hiszen a 90-es évek elején olyan termék kerülhetett be az országba, amit korábban csak azok ismerhettek, akik Nyugat-Európában jártak. Emellett az érdeklődést az is fokozta, hogy egyre több ember vált egészségtudatossá ez idő tájt, amely folyamat a mai napig tart. Az, hogy a termék 20 éve ilyen töretlenül tartja a pozícióját, annak is köszönhető, hogy a termék minősége változatlan. A folyamatos magas minőség komoly bizalmat épített ki a fogyasztókban.

 

 

 A termékek fejlesztésébe van beleszólás a forgalmazóknak?

 

  •  A fejlesztések Németországban dőlnek el. Itthon 28 féle Dr.Steinberger lé kapható. Ez a termékskála csupán egy része a teljes termékcsaládnak. A Magyarországon kapható paletta darabjait az itteni kereslet persze befolyásolja. Az adott országban tapasztalható kereslet mindenhol eltérő, a cég a forgalom alapján alakítja ki a kínálatot. A kulturális és egészségügyi szokások meghatározzák, hogy hol, melyik termékek iránt van jelentősebb igény.

 

 

Magyarországon melyek a legkedveltebb termékek a skálából?

 

  • A toplistán a kezdetektől a Zöldbúzafűlé áll az első helyen. A Céklalé pedig hosszú idő óta tartja a második helyet. Harmadik az Aszaltszilva lé, a negyedik pedig a Feketeáfonya nektár. Ez azért érdekes, mert a Feketeáfonya nektár a legdrágább termék. A piac pedig ár érzékeny. A tény, hogy a magas ár ellenére 28 termékből a 4. helyen áll, ez azt jelenti, hogy a minőség döntőbb az emberek számára, mint az ár. Bár a termékfejlesztésbe nem szólhatunk bele, mégis van valami, ami magyar ötletből született. Az 5 napos Fitnesz program, értékben az abszolút toplista vezető, ebben 5 különböző üveget talál a fogyasztó, amihez összeállítottunk egy filozófiát is. A legnépszerűbb ez az összeállítás lett.

 

 

Hogy oszlik meg a forgalmazás az országok között?

 

  • A teljes forgalmazás mintegy 80 %-a Németországban történik. A fennmaradó 20% termékforgalom oszlik meg a többi ország között. Körülbelül 6 éve Magyarország stabilan vezeti a mezőnyt. Itt fogy a legtöbb Dr. Steinberger termék Németország után.

 

 

Decemberben a 20. születésnapot ünneplik. Miről fog szólni?

 

  • Az első a köszöneté. A gyártó bizalmáért, a forgalmazásban partner cégek együttműködéséért és a vevők felé. Több patika a kezdetektől árusítja a Dr. Steinberger zöldség- és gyümölcsleveket. Még nem lehetett tudni, hogy sikeres lesz-e a forgalmazás, ők mégis mellénk álltak. Jár nekik a köszönet és az elismerés. Az ünnepségre meghívtuk még a Magyar Dietetikus Országos Szövetségének az elnökét, főtitkárát, tőlük is nagyon sok segítséget kaptunk, valamint részt vesz az ünnepségen a Semmelweis Egyetem Természetgyógyász Szakának professzor asszonyát. Szakmailag sokat köszönhetünk nekik.

 

 

Mi a jövő?

  • Folytatni szeretnénk a megkezdett utat. Igyekszünk a termék innovációkat ötletekkel segíteni. A marketing, a reklám területén fejlődni, megújulni szintén a terveink közé tartozik. A specifikus célközönség, például a sportolók, vagy a kismamák felé nyitni, fontos célkitűzés a közeljövőre.

 

 

 

http://www.drsteinberger.hu/