A cikksorozat  folytatódik, újabb gondolkodó cikk következik s milyen furcsa az Élet, a Sors, Isten rendezése, nagyon aktuális.

Eddig szó volt a:

  1. Napi 1 óra edzés
  2. A víz fontossága
  3. Napi 3 csésze tea jótékony hatása
  4. A Színes étkezés előnyei
  5. Meditáció
  6. Meditációs zene remek hatásai
  7. A nevetés fontossága

Most jöjjön a 8 ÓRA ALVÁS.

Úgy hozta a  Sors s a nagy  Rendező úgy alakította a sorsomat, hogy  ez a téma különösen  fontos lett számomra.  Gondolom, nem csak nekem  fontos az alvás,  hanem másnak is. Életvitelem megváltozott, hisz  más emberre kell  figyelnem, így az  Ő  igénye szerint kell átalakítanom a szervezetem működését.  Nem éppen egyszerű feladat,  nagyon is érzem az alvás hiányát, illetve nem a hiányát, hanem a minőségi változását,  amit meg kell tegyek, ahhoz, hogy segíteni tudjak  a rászorulónak.  A mennyiség,  a 8  óra megvan,  viszont nem folyamatában, hanem szakaszosan.  A legrombolóbb talán  ez,  a  megtört  alvás s  a 22  óra előtti alvás hiánya.  Nekem is  meg kell  tanulnom, kiengesztelni  a szervezetemet,  testemet ,  a kényszerű változtatás következményeinek  kárpótlására.

Tedd  meg  Te is kedves  olvasó, hogy  minden tetted szolgálja a testedet, mert meghálálja.  Bizony jönnek  mindenki életében  szakaszok, amikor  felborul az egyensúly,  ekkor  kell nagyon  odafigyelni, hogy ennek ne legyenek káros következményei.  Az  alvás  a  Lélek nyugvása is,  s  amennyiben nem  kap elegendő  időt  a pihenésre s ez   elmegy a test kizsákmányolásáig,  képes és elhagyja  a testet,  amiben éppen  létezni kényszerül,  bár Ő választotta.

Miért is  fontos az alvás ezen a hitrendszeren kívül, amivel én magam  megközelítem  ezt a témát?

Az én tapasztalatom az, hogy az emberek akkor kezdenek igazából foglalkozni azzal, hogy aludtak-e eleget, amikor már hullára hajszolták magukat. Lévén, hogy nem egy látványos (ugyanakkor az izomépítésünket igen nagy mértékben befolyásoló) tényezőről beszélünk, egyszerűen hajlamosak vagyunk átsiklani az alvás fontossága felett.

Mindig csak akkor nyavalyognak, amikor már érzik a kialvatlanság következményeit: a dekoncentráltságot, ingerlékenységet, csökkent fizikai terhelhetőséget, de még sorolhatnánk.

És még csak a látványos, vagy éppen a közvetlenül érzékelhető következmények egy részét említettük.  Nem is gondolnánk, mennyi minden történik a testünkben, amikor alszunk. Ekkor játszódik le egy sor regenerációs/felépítő folyamat, amely az egész szervezetünk működését érinti. Elég csak a gyerekekre gondolni: a gyermekkor egy bizonyos életperiódus, amikor az ugrásszerű  növekedés, fejlődés, fokozott alvásigénnyel jár. A hipotalamusz növekedési hormon (későbbiekben GH – Growth hormone) kibocsátása a mélyalvás idején a legintenzívebb. Bár az alvás idejét gyakran könyveljük el összességében egy katabolikus időszakként, valójában a fehérjeszintézis sokkal intenzívebb az ébrenlét bármely periódusához képest (kortizolszint pedig az alvás időtartamának második szakaszában kezd csak emelkedni, ahogyan közeledünk az ébredéshez).

8-ora-alvas1

A tartós alvásdeficit komolyan legyengítheti az immunrendszerünket és akár pszichés problémákhoz is vezethet hosszabb távon. Éppen ezért talán kár is firtatni: ha már tényleg kimerültek vagyunk az alváshiány miatt, régen rossz úton járunk.

Az emberek többsége alapvetően  túlhajszolt életmódot folytat, instant  világban él, vagy  akar élni,  a legtöbb ember hajszolja, utolérni akarja  a szomszédot, a barátokat,  a …még  ezt  is akarom–  felfogást  s  közben  elfelejt élni,  aludni,  táplálkozni egészségesen, hogy  mindaz, amiért épp hajt, egy egészséges testet, lelket szolgáljon. 

A  TEST,  LÉLEK, SZELLEM  egyensúlya  alvás nélkül  felborulhat, sőt, fel is borul.

Mik lehetnek a következményei a nem elegendő alvásnak? Mekkora az  alvásigénye a szervezetnek? Mikor aludjunk?

Kérdések  sora vár megválaszolásra,  amit  viszont mindenki  meg tud válaszolni  Önmaga számára,  hisz minden ember egyedi,  ezért  egyediek az igények is.  Milyen jó lenne, ha ezt  követnék az emberek s nem mennének  a tömeg után. – Mert, aki  a  csorda  után megy, szaros  füvet  eszik.-mondja  egy  közmondás.  S milyen igaz.

Nos,  lássuk csak a következményeket: fizikai  kimerültség, depresszió, emésztőrendszeri elváltozások, ingerlékenység, düh, befelé fordulás stb.

Segíthetünk néhány  szokás  kialakításával is: Az alvás minőségének javítását segítik elő az alábbi egyszerű lépések:

  • Végezzünk rendszeresen testmozgást, de az utolsó gyakorlatot legalább 3 órával a lefekvés előtt kell végezni. A legjobb az esti séta.
  • Fontos, hogy pihentető esti rutint alakítsunk ki, pl. olvassunk, vagy vegyünk egy ellazító meleg fürdőt. Ne nézzünk televíziót elalvás előtt!
  • Egy órával lefekvés előtt igyunk meg egy pohár kamillateát.
  • Rendszeres időben feküdjünk le, ezzel biztosítva, hogy legalább 7-8 órát aludjunk az éjszaka.
  • Alakítsunk ki alvás vezérelte környezetet, amely sötét, csendes, hűvös és kényelmes.

8-ora-alvas2

NE KERESD  ORVOSI MEGOLDÁSOKKAL  A PROBLÉMA MEGOLDÁSÁT!

Alvászavar esetén érdemes először a gyógynövényekhez, gyógynövényt tartalmazó készítményekhez fordulni, s megkeresni az OKOT s azon változtatni. Amennyiben  szükséges,  szakemberhez fordulni, alternatív módokat  keresve. Bemer therápia, Bioresonancia kezelések,  masszázsok stb.

LEGYEN  A MOTTÓD:  a pihentető mély alvás gyümölcse egészség és boldogság.

Szigeti Erzsébet

+36-70 / 363-8094
[email protected]

lektorálta Párom,  Benkő Péter