2021. január 1-től az Európai Unióban minden bankkártya tulajdonosnak kötelező több lépcsőben jóváhagynia az internetes kártyás vásárlásait. Ez azt jelenti, hogy aki nem ad meg telefonszámot az azonosításhoz, vagy nem használ mobilbank applikációt, az nem fog tudni vásárolni az adott internetes platformon, hiszen az online fizetés számára lehetetlenné válik.

Miért volt erre szükség? Az utóbbi években felpörgött az internetes vásárlások piaca. Gombamód szaporodtak az új web áruházak, az otthonülők szívesen használták az online rendelési felületeket. Ahogy az lenni szokott megjelent a „sötét oldal” is, a kártyaadatok megszerzésével könnyen lenyúltak a vásárlók számlájáról kisebb-nagyobb összegeket. Az online vásárlás biztonságosabbá tétele érdekében a bankok a bankkártya mellé ún. online kódot is kiadtak. Mindenkinek a saját kártyája mellé egy fix, négyjegyű kódot, amit a vásárláskor kapott sms-ben lévő számsoron túl még külön meg kell adni ahhoz, hogy a rendelést kifizethessük.

Minden kártyatulajdonosnak, aki a bankkártyáját online vásárlásra szeretné használni – ELŐZETESEN – aktiválnia kell bankjánál az online kódját. Ahány bank, annyi elnevezés:

  • OTP Bank = Telekód
  • K&H Bank = internetes vásárlási jelszó
  • Erste Bank = netbank jelszó
  • UniCredit = Telefonbank PIN-kód
  • Takarékbank = iPIN
  • MKB Bank = Online PIN-kód
  • Budapest Bank = internetes vásárlási jelszó
  • Sberbank = Sberbank online fizetési jelszó
  • GRÁNIT Bank = online vásárlási jelszó
  • MagNet Bank = Internetes vásárlási kód

Ezt a kódot kell megjegyezni / felírni / elmenteni a telefonunkba, hogy a vásárláskor ne kelljen keresni. És még egy fontos dolog! Lehetőleg külön az internetes vásárlások céljára, váltsunk ki / használjunk egy bankkártyát, vagy hitelkártyát, amin limitált összeget tartunk. Ha kifogy, tölthetünk rá. Viszont, ha bármi baj történik, jogosulatlan személyek megszerzik az adatainkat, csak akkora kár érhet minket, mint amennyi összeg éppen a kártyán volt.

Dr. Marczi Erika
+36-30 / 280-7475
[email protected]