Május 20.

Az UNESCO 2001-től kezdte el fontosnak tartani a kulturális különbözőségeket és annak megmutatását a világban. Céljuk lett, hogy az országok, civil szervezetek foglalkozzanak ezzel és mutassák be a különböző népek kulturális értékeit.

A sokszínűségben az emberiség számára nyereség van. Egy nép jobb megismerésével tanulhatunk önmagunkról és másokról. Átadva egymásnak tapasztalatainkat, újabb megoldásokra juthatunk az életünkben. Ezek a megtapasztalások pedig sikerre vihetnek minket. A saját életünk sikereinek megéléséhez segíthetnek.

A jelenlegi helyzetben kevesebb lehetőségünk volt erre, de bízunk benne, hogy hamarosan ez megváltozik, és újra nyithatunk az egész világ felé. Utazhatunk és azt gondolom ez a legjobb módja, hogy megismerjük egymást. Saját környezetében kell más nemzeteket megismerni.

Amennyiben újra mehetünk, szeretnék egy kis útravalót adni, amolyan TŰSARKÚ LISTÁT. Mit érdemes megkeresni, megnézni, megfigyelni, élvezni, elveszni benne és ami talán a legfontosabb töltődni.

TŰSARKÚ LISTA (Természetesen ez egy olyan lista, amit bátran formálhatunk a saját gondolataink alapján. Kihúzhatunk belőle vagy hozzá is tehetünk.) Halkan megjegyzem egy ilyen listám volt nekem is, amiben kihúztam, amik megvalósultak. Érdekes módon miután megírtam, folyamatosan azt vettem észre, hogy megvalósulnak a listára felírt dolgok, élmények. Nagyon élveztem és jó volt odaírni, hogy mikor és hogyan történtek meg. Talán megírom újra.

1. Vegyél az országról, városról utazási könyvet! Vagy egy térképet! Külön kaland egy kicsit ilyenkor régi stílusban eljutni helyekre, kihívás!
  2. Utazz helyi közlekedési eszközökkel! Esetleg ha van különlegesebb eszköz, amivel utazni lehet, azt se hagyd ki!
  3. Mindig máshol étkezz! Reggeli, ebéd, vacsora bármelyik, de mindig máshol!
  4. Igyekezz ottani családnál lakni, ez nagyon tanulságos és csodálatos élmény lehet, hogy jobban megismerd az adott kultúrát!
  5. Látogass el Múzeumokba! Menj el színházba! Moziba!
  6. Nézd meg a piacot!
  7. Menj el a falvakba is, hogy autentikus jellegzetes dolgokat is megtapasztalhasd!
  8. Hajókázz!
  9. Vesd magad az éjszakába, az is egy új színe lehet egy nemzetnek!
  10. Vásárolj helyi különlegességeket!

És a többi amivel kiegészítheted az a te egyedi stílusod, vágyaid!

• Kubába megtanulni a Salsa táncstílust.
  • Ejtőernyőzni a Grand Canyon-nál.
  • Olasz családnál főzni a helyi különlegességeket.

Ilyen és ehhez hasonló izgalmas élményeket kívánok nektek! Érezzük, hogy élünk és, hogy milyen boldogok lehetünk, hogy ilyen színes a világunk! A színesség gyönyörködtett!

Bátorságot kívánok Nőtársaim! Bátorságot átlépni a komfortzónánkon és belépni a valóságos létezés örömeibe!