A test jelez, ha kevés a magnézium

 

 

Sokunknak csak akkor jut eszébe a magnézium, mikor reggelente vagy éjszakánként görcsöl a lábunk.  Ez fontos, korai jelzésül szolgálhat, hiszen a magnéziumhiány izomgörcsöket okozhat, ami különösen a szívre nézve jár súlyos következményekkel, főleg, ha túl sok a kalcium bevitel.

 

 

Pedig a magnézium a negyedik legfontosabb ásvány. Ahhoz, hogy megfelelően működjön a szervezetünk, minden sejtünknek szüksége van magnéziumra.

 

 

 

 

 

 

Az egészségtudatosság a szűréssel kezdődik!

 

 

A magnéziumhiány sok esetben felderítetlen marad, ami súlyos egészségügyi problémákhoz vezet. Ezt rendszeres vérvizsgálattal lehetne megelőzni. A magnézium hiánya migrént, sztrókot, szívbetegséget, izom- és idegfunkció, valamint szívizom működési elégtelenséget, csontritkulást és egyéb betegségeket okozhat.

 

 

A legújabb kutatások szerint kulcsfontosságú a magas vérnyomás kezelésében, ellazítja és tágítja az ereket. Csökkenti a vérnyomást, gátolja a vérrögök kialakulását. Csökkenti a szervezet szintű gyulladást (CRP). 

 

 

 

 

 

 

 

A magnézium nélkülözhetetlen

 

 

Kiemelten fontos szerepe van a vércukorszint és az inzulinérzékenység szabályozásában, amely fontos a 2-es típusú cukorbetegség megelőzésében. Csökkenti a stresszt, álmatlanságot és a különböző gyógyszerek, fluorid tartalmú szerek okozta verejtékezést.

 

 

Egészségünk megőrzése szempontjából nagyon fontos, hogy megfelelő egyensúly álljon fenn a magnézium és a kalcium bevitel között. A legtöbb ember nem visz be elegendő mennyiségű magnéziumot a táplálékkal, miközben a kalciumot túlzottan nagy mennyiségben pótolja. Érdemes odafigyelni erre az egyensúlyra is!

 

 

 

 

 

 

 

Mit mond a tudomány a magnézium hatásáról?

 

 

Amint azt Dr. Carolyn Dean, a "Magnéziumcsoda" című könyvében írja, a szív igényli a legtöbb magnéziumot bármely szervünk között, különösen a bal kamra. Ha a szív nem kap elegendő magnéziumot, egyszerűen nem működik megfelelően. A magas vérnyomás, a szívritmuszavar, a szív- és érrendszeri megbetegedés (CVD) és a hirtelen szívhalálozás mind a magnéziumhiány és / vagy a magnézium-kalcium arány egyoldali hatásai lehetnek.

 

 

Dr. Suzanne Steinbaum, New York-i kardiológus nyilatkozta, hogy „Esetenként kell kihangsúlyozni a kiegyensúlyozott táplálkozás fontosságát. Nem csak a koleszterinszint csökkentése és a cukor-moduláló előnyökre, hanem a megfelelő mennyiségű magnézium biztosítására is tekintettel kell lenni a vérben.  A szív egészségének szűrése – magnéziumszint vérvizsgálat – része lehet a megelőzésnek és a magas vérnyomás kezelésének.” 

 

 

Fontos hangsúlyozni, hogy csak az organikus, bio-termesztésű növények tartalmazhatnak elegendő ásványi anyagot és vitamint. Az 1940-60-as évek óta, napjainkban is tartó hozamnövekedést produkáló termelési technológia (a tudósok szerint a nitrogén-, foszfor- és káliumtartalmú műtrágyák) következtében drámaian csökkent a tápanyagtartalom. Pl. a gabonafélék magnézium tartalma átlagosan 19,6 százalékkal.

 

 

 

 

 

 

Mit együnk az egészséges magnézium szint megőrzése érdekében?

 

 

A leveles zöldségek esetében a legmagasabb magnézium tartalom a spenót, répa félék, brokkoli, kelbimbó, kelkáposzta, római saláta fogyasztásával kerül a szervezetbe.

 

A gyümölcsök közül a papaya, málna, paradicsom, szamóca, görögdinnye a legjobb magnézium forrás.

 

Magnéziumról gondoskodhatunk a nyers kakaóbab, avokádó, magok és dió félék szezámmag, napraforgómag, kesudió, mandula, brazil dió bevitelével is.

Zsíros halak, pl. vadon élő alaszkai lazac és makréla.

 

Ha nem tudunk elegendő magnéziumot bevinni táplálkozással mégsem, akkor ajánlott étrend kiegészítő formájában pótolni az egészséghez szükséges mennyiséget.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mennyi a megfelelő magnézium szint?

 

 

Legújabb kutatások szerint, már napi 100 mg magnézium 7 %-kal csökkenti a sztrók, 22 %-kal a szívbetegségek, 12 %-kal a 2 típusú diabétesz és 10 %-kal a bármilyen más okból bekövetkező halálozás kockázatát! Érdemes tudni, hogy a természetes magnéziumban mérten, a magnézium vegyületek eltérő mértékben tartalmaznak magnéziumot.

 

 

Dr. Dean könyvében napi 310-400 mg magnéziumot javasol kortól és nemtől függően. Hozzáteszi, hogy a magnézium meglehetősen biztonságos, túladagolni nem lehet, mivel a felesleg természetes úton távozik a szervezetből. Szájon át a magnézium citrát, vagy ascorbát szedése javasolt, mivel ebben a formában hasznosul a legjobban a szervezetbe jutó magnézium. Kiegészítésképpen érdemes D-vitamint és K2 (K-komplex vitamint szedni) a megfelelő magnézium és kalcium arányának fenntartásában. A K2 komplex vitamin eltávolítja a kalciumot az erekből és átengedi a csontokba, a D-vitamin segíti a kalcium optimális felszívódását.

 

 

A megfelelő magnézium pótlás érdekében érdemes tájékozódni, hogy a kínálatban található táplálék kiegészítők közül a legmegfelelőbbet válasszuk.

 

 

Ha megfelelő magnézium forrást választunk és szakember útmutatása alapján, körültekintően visszük be a szervezetbe a szükséges vitamin és ásványi anyag mennyiséget, akkor evvel sokat tehetünk az egészségünkért. A mozgásszegény életmód mellett, különösen fontos kiemelt figyelmet fordítani az egészséges táplálkozásra. Így őrízhetjük meg a saját magunk és családunk egészségét.

 

 

A választékról az alábbi linken található részletes leírás:

 

 

http://www.gluteno.net/index.php?route=product/list&keyword=magn%C3%A9zium&description=0

 

 

 

Machnitz Rozália

 

+36 20 235-8897

 

[email protected]

 

www.gluteno.net

 

GluteNo Élelmiszer-allergia és Paleo bolt

 

1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 156.

 

 

Forrás: Dr. Mercola: Magnesium — An Essential Mineral for Heart Health