A legújabb kutatási eredmények azt mutatták, hogy az éjszakai órákban a vér újraelosztása megy végbe a szervezetben, ezért az immunológiai folyamatok is sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak ebben az éjszakai alvási időszakban, mint azt korábban tudtuk. Különösen a rehabilitálandó és idősebb vagy fertőződésre hajlamos emberek esetében van nagy jelentősége az alvási fázisban történő testi szabályozási- és regenerációs folyamatoknak. A mikrokeringés az emberi vérkeringés funkcionálisan legfontosabb része, amely a véredények legkisebb, rendkívül szerteágazó hálózatában megy végbe. Itt létfontosságú szállítási feladatokat lát el: gondoskodik a szöveteknek és a szerveknek oxigénnel és tápanyagokkal való ellátásáról, az anyagcsere-végtermékek elszállításáról és az immunrendszer aktivizálásáról.

„Az alvás a természet orvosa.”- Stephen King

Milyen igaz! Az alvás az élet része és nem csak azért jó aludni, mert elrepülünk „Álomországba”, hanem mert rengeteg hasznos hatása van a szervezetre és az egészségre.

Melyek ezek?

Csillogó szem: egy kiadós alvás után a szemek is szebben és jobban ragyognak, nem mellesleg eltűnnek a szem alatti karikák is! Illetve megelőzhető, hogy apró vérerek hálózzák be a szemgolyót, ami valljuk be nem túl szép látvány…

Az arc is felragyog: hiába sok-sok kozmetikum, a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás minden luxuskozmetikumnál jobb! A ráncok megelőzésében is sokat segít!

Memória javulás: napi 8 óra alvással a memóriánk is sokkal jobb lesz. Jobban koncentrálunk, összpontosítunk és bizonyos dolgok felidézése is sokkal könnyebben megy.

Gyors anyagcsere: az alvás az egyik alapvető feltétele a megfelelő anyagcserének és a fogyásban is sokkal jobb eredmények lesznek.

Megfelelő stressz kezelés: megfelelő mennyiségű alvás esetében a stresszhelyzeteket is sokkal könnyedebben kezeljük. Az életminőségünk jelentősen javul!

Mint látjuk, az alvás sokat segíthet rajtunk!

De mit tegyünk, ha mégsem sikerül a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás megvalósítása? Segíthet az alvás a Covid tünetek enyhítésében?

Egy korlátozott vagy zavart keringés következtében a sejtek szabályozó folyamatai nem megfelelően működnek és ez a betegségek oka lehet. Az emberi vérkeringésnek 74%-a a mikroér hálózatban megy végbe. A mikrokeringés is követi az élet általános törvényét és az idő előrehaladtával gyengül. Ez a folyamat azonban a Covid hatására sok embernél károsodott, sőt a káros környezeti hatások, a rossz szokások és az egészségtelen életvitel következtében felgyorsul. Levegőszennyezés, környezeti méreganyagok, zaj, stressz, agresszió, depresszió, túl kevés alvás és mozgás, egészségtelen vagy egyoldalú táplálkozás, nikotin, alkohol vagy kábítószerek, rendkívül negatív befolyással lehetnek a mikrokeringésre. Ezek következménye az immunrendszer gyengülése, fertőzésre való hajlam növekedése, csökkenő teljesítőképesség, hangulati zavarok

Ha szeretnél jól aludni, az alvásminőségedet javítani, lassítani a betegségek lefolyását és a gyógyulási folyamatok gyorsítani a mikrokeringés javításán keresztül, keress bizalommal!

Nagy Irén Mónika

+36 70 377 0955

[email protected]