Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

A MOST hatalma

Írta: Csak a Nőknek magazin 2018/11/30 0 hozzászólás Életmód,



 
A három legfontosabb szó az életünkben nem az „én szeretlek téged”, hanem a „köszönöm, kérem és a bocsánat”!

 


„A körülmények nem tesznek boldogtalanná, a gondolatok tesznek azzá…”- E. Tolle

 

 

 

Hogyan tudunk figyelmesen és tudatosan a MOST-ban élni?

 


Úgy, hogy minden percben tudatosan ott vagyunk. Amit épp csinálunk, azt szeretettel tesszük és az az ember a legfontosabb, akivel épp most dolgunk van. Például, ha sétálni megyünk, akkor nem foglalkozunk a sétát követő bevásárlás listájával, hanem tudatosan felfogjuk azt, amit látunk, az autókat, a fákat, a virágokat, a kutyát sétáltató embert, a kerítés repedését, a járda hiányait stb.
Ha mi ezen az igen egyszerű pillanatoktól a másik ilyen egyszerű pillanatokig élünk, akkor felfedezünk egy másfajta boldogságot és békét. Felfedezzük az egyszerűség csodáját. Ezzel, hogy a most-ban vagyunk, hisz épp most látjuk a kerítés repedéseit. Ezzel egyidőben a testünk stressz állapota is csökken. Ha ezt tudatosan csináljuk, akkor szokásunkká vállhat és ezzel a megbetegedések lehetőségét is csökkentjük, hisz ez az immunrendszerünket is erősíti.
 

 

 

 

 


„Ha isztok, csak igyatok, ha mentek, csak menjetek”- ZEN bölcselet


Ha a napokba pár percet tudatosan beiktatunk, azzal sokat tehetünk egészségünk védelmében, mert több nyugalmat, több energiát, életörömöt, önbizalmat kapunk. Nem lesz olyan sok félelem- és fájdalomérzésünk. Több felelősségérzetünk fog kialakulni a saját magunk és a többi emberrel szemben. A most-ban lenni új lehetőségek, csodák tömegeit nyitják ki előttünk, nem úgy,mint ahogy eddig csináltuk, csak az életben jelen voltunk, asszisztáltunk vagy harcoltunk.


Ha mi csak a lélegzetvételünkre koncentrálunk, minden más a háttérbe fog lépni. Tudósok szerint, ha mi mindig tudatosan élnénk és a most-ban lennénk, akkor a balesetek és a betegségek is megelőzhetőek lennének. 


A most-ban, ebben a pillanatban sohasem vagyunk betegek semmi sem fáj és nincsenek problémáink. A problémát saját magunknak teremtjük meg. A betegségek egy más ember által ránk ragasztott „etikett”, amivel azonosultunk és foglalkoztunk. Ezzel, hogy időt adunk neki, a betegség manifesztálódik. A rengeteg elfelejtett gyermeki kíváncsiságnak kell bennünk újraéledni és akkor lehetőségünk lesz a világ sok kis csodáját megint felidézni, a legutolsó levelet egy fán, egy szív alakú felhőt az égen, egy kutya tiszta és őszinte szemét és a jót az emberekben. Ez jelenti azt, hogy hálásnak kellene lennünk minden pillanatért, hogy MOST élünk. Ezt sajnos korán elfelejtjük, mert csak rohanunk pénzt keresni és élni.

 

 

 

 

 


 
„Életünk első felében kizsákmányoljuk az egészségünket, hogy pénzt keressünk. Életünk második felében minden pénzünket odaadnánk, hogy megint egészségesek legyünk”


A gondolataink azok, amik megmásítják a valóságot. Legyünk minden apró dologért hálásak, mert a világ, amiben élünk tele van „csodával”. Legyünk kis időre olyanok, mint a gyermekek, akiknek nincs sürgető „idő” érzetük és nem érzik magukat hibásnak, ha sokáig önfeledten a most-ban vannak. 


Ha naponta egy pár percet tudatosam a most-ban vagyunk, akkor lelki- és testi egészségünk érdekében sokat teszünk. Legyünk ezekben a tudatos percekben, csöndben.


„Az imában te beszélsz Istennel, a csöndben Isten beszél hozzád.” – mondja egy tibeti bölcselet.


Tanuljunk meg meditálni. Függesszük a szemünket egy pontra akárhol is vagyunk, és csendben hagyjuk a gondolatokat elúszni a lelki szemeink előtt, mint egy filmet, de ne adjunk érzelmeket hozzá. Ezek a gyakorlatok nem csak az agyunkat erősítik és önbizalmat adnak, hanem meditáció az éltünket is meghosszabbítja.


A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a meditáció képes valójában az öregedési folyamatokat lelassítani, mert a meditáció a kromoszómák végein lévő telomereket védi! (Telomerek: a kromószómák végein lévő kis sapkák, amelyek a sejtek genetikai információit védik. Úgy kell elképzelni, mint sok kis bomba gyújtóját vagy a cipőfűző végén lévő műanyag részt, ami megakadályozza a fűző kirolytosodását.) 
 

 

 

 

 

 

 

„Mi nem csak azért vagyunk felelősek, amit megtettünk, hanem azért is, amit nem tettünk meg.”- Moliere

 


Ha légzésedre koncentrálsz és csak arra, akkor a jelenben vagy, mert ebben a pillanatban csak MOST van.


A helyes légzésnek több fajtája van vallások és népcsoportok szerint. Nekem a legjobbnak tűnő a dr. Shoja féle légzés, amit már ismertettem az „Életet lélegző” című cikkemben. 

 


A legjobb lenne, ha ezt minimum napi két alkalommal és alkalmanként 5-6x végezzük el, úgy, ahogy le van írva. Ezt csinálhatjuk meditációs gyakorlat előtt is, de az elalvás előtt is jó.


A másik egyszerűbb formája, ha csak ülünk vagy fekszünk és semmi másra nem figyelünk, mint saját magunk légzésére, ütemére, hosszúságára, a beáramló levegő éltető hatására és igen ebben a pillanatban nincs más csak a MOST!

 


VEDD KEZEDBE AZ ÉLETED!

 

 


Busch-Turcsányi Sipos Éva

Természettudományok docense

eva.turcsanyi.busch@gmail.com

http://eva-turcsanyi-busch.wixsite.com/budapest

Szólj hozzá!