Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

Fuss az egészségedért

Írta: Csak a Nőknek magazin 2019/04/07 0 hozzászólás Életmód,Tippek, tanácsok,
A futásról a legtöbb embernek a hosszú, unalmas kilométerek és az „alig kapok levegőt” érzés jut az eszébe. Azonban ez közel sincs így. A futás kifejezetten pozitív hatással van az emberre. Testileg, szellemileg és lelkileg is feltölt energiával. Nem kell hozzá különösebb anyagi befektetés. Elég hozzá egy jó minőségű futócipő és egy sportolásra alkalmas öltözék. Igaz, hogy az első néhány alkalom nehéz lesz. De ha megtapasztalod a szabadság érzését miközben a kilométereket taposod, utána nem lesz megállás.
 
Kezdetben ne akard lefutni a maraton! A szabály itt is a fokozatosság. Kezd el kicsiben. Először fuss lassabban addig, míg bírod. A szervezetnek idő kell, hogy megszokja a terhelést. Később emelhetsz a tempón és a távok hosszán is.
 
És hogy milyen hatással van az egészségedre?
  • Erősíti az immunrendszert
  • Alakítja a test izomzatát
  • Az egyik leghatásosabb fogyási módszer
  • Növeli az állóképességet
  • Az öregedési folyamatokat lassítja
  • A helyes testtartást elősegíti
  • Csökkenti az asztma, daganatos-, szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát
  • Csökkenti a cellulitisz kialakulását
  • Erősíti a hátsó és első combizmokat, valamint a farizmokat
  • Futás alatt endorfin termelődik az agyban, ami euforikus érzést okoz
  • Jobb lesz tőle a szex
 
De nem csak a fizikailag segít a futás, hanem szellemileg is!
  • Javítja a vizuális memóriát
  • Természetes nyugtató
  • Pozitívan hat az idegrendszerre
  • A koncentrációs képességet javítja
  • Alkalmas az önfegyelem fejlesztésére
 
Pszichológiailag is soka segít!
Megnő az önbecsülésünk, az által, hogy letudjuk győzni a lustaságunkat. Saját testi folyamatainkra figyelünk, jobban észleljünk az izmaink működését, szívünk dobbanásait. Belső gondolataink felé terelődünk, tudunk Önmagunkkal minőségi időt tölteni és átgondolni egy-egy eseményt.
 
"Futás közben nagyokat gondolkodom, akkor jutnak eszembe a legmélyebb gondolatok".- Alan Sillitoe
 
 
A futás remek „Terápia” lehet! De ne felejts el megfelelően bemelegíteni előtte és nyújtani utána! Próbáld ki bátran! Legyen ez egy olyan minőségi idő, amely által kikapcsolhatsz, és kicsit elvonulhatsz Önmagad társaságában!
 
Ha nem szeretnél egyedül futni, akkor sincs probléma, hívd magaddal a barátnődet, barátod, családod.
 
Nyári Szimonetta

Szólj hozzá!