Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

Hum, a világ legkisebb városa

Írta: Csak a Nőknek magazin 2019/05/12 0 hozzászólás Utazás,

Szeretem Horvátországot, millió meglepetést tartogat.
Hum nevű települése az Isztriai félsziget északi részén található, és a világ legkisebb városa címet viseli. Dimbes-dombos, kanyargós hegyi utakon jutottunk odáig, bízva az autó navigációjában, hogy tudja merre kell menni.  Néha vízátfolyásoktól nedves-saras utakon, néha három ház között vezető keskeny aszfaltcsíkon haladtunk, a helyiek biztos láttak már erre turistákat, mégis érdeklődően nézték amint elhaladunk. Egyszer csak egy forduló után kiszélesedett az út, s egy nagy sárga tábla is jelezte, Hum mindjárt látótávolságon belül. Az első aggodalmunkat el is engedhettük, miszerint hol fogunk parkolni. Rendelkeznek parkolóval, 10-15 autó és két busz mondjuk, kényelmesen elfér benne.

Mivel szezonon kívül mentünk, szerencsénkre rajtunk kívül három autót számoltunk csak. Ami először szembetűnik Humban, az a várfal, a templom és a városkapu, amin át bejutunk a főtérre. Ez valóban egy mini város. A templom kicsinyke de mégis meghitt hangulatot áraszt, a várfalról körbe tekintve megművelt földeket, erdőket látunk, végtelen csend van és nyugalom. Mindössze egy étterem üzemel a turisták miatt, két szálláslehetőséggel is találkoztunk, valamint három ajándékboltban vehet az ember vásárfiát. Az egyik a régi iskola épületében kapott helyet, hihetetlen hangulatos, tele van régi tárgyakkal, varrógéppel, régi pénztárgéppel, hatalmas butéliákkal, különféle eszközökkel. Vehetünk szarvasgombát, többféle ízben persze, házi készítésű tésztákat, kézműves csokit és sört, fagyöngy pálinkát, mézpálinkát, helyi borokat, gint szénnel, különféle fűszereket, levendulát, tengeri sót, kézzel készült ékszereket, kerámiákat, kötényeket, olajfából készült tálakat, eszközöket, házi szalámikat. Az egész városka régiességét sikerült megőrizni és bár csak egy bő órás program, még a tengerpartról is érdemes ide ellátogatni egy kis időutazásra, távol a nagyvárosoktól és a modern épületektől.