Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

Vitaminbombák őszre

Írta: Csak a Nőknek magazin 2018/11/08 0 hozzászólás Életmód,
 
 
 

Szinte közhelynek számít, hogy mindig annak az évszaknak a terméseit fogyasszuk, amiben éppen vagyunk. Hogy miért igaz ez?

 
• Mert éppen akkor, ezek a legfrissebbek és legmagasabb a vitamintartalmuk
• Helyben teremnek, tehát szedés után rövid idővel már a tányéron lehetnek
• A szezonális gyümölcsök zöldségek olcsóbbak
• Vásárlásukkal a helyi gazdákat támogatjuk
 
 
 
Ősszel, fordítsuk figyelmünket az akkor termő zöldségekre és gyümölcsökre, mint például a brokkoli, az édeskömény, a kínai kel, a padlizsán és a petrezselyem. A fűszerek közül a gyömbért, a borsot és a mustármagot részesítsük előnyben. Ne feledkezzünk meg a csonthéjasokról sem, ilyenkor van a szezonja a diónak, mogyorónak és a mandulának is.
 
 
A tél közeledtével sem kell felhagyni az egészséges étkezéssel. Ilyenkor a zord időben különösen jól esnek a sütőtökből készült ételek és itt nem csak a krémlevesre gondolok, mert ezernyi más módon is elkészíthetjük ezt a zamatos, vitamindús zöldséget. A narancssárga csemege gazdag tiaminforrás is. Ez a hasznos B-vitamin agyműködést serkentő hatása mellett, kedélyállapotodért is felel, tehát a borongós őszi-téli napokon jobb kedvre derít.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jó tudni, hogy a lassan termő zöldségek sokkal több vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, mint a gyorsan termő társaik, tehát a természet gondoskodik rólunk télen is. Igazi vitaminbombáknak van ilyenkor a szezonja, többek között a fekete reteknek, a céklának, a póréhagymának és a kelbimbónak. Fogyasszunk belőlük amennyit csak tudunk, mert mind a négy zöldség olyan ásványi anyagokat tartalmaz, mely fontos a vérképzés, a daganatos betegségek megelőzése és az immunrendszer támogatása miatt.
 
 

 

 

 

Nemes Gábor

 biogazda

+36/70-701-7447

 
 

Szólj hozzá!