Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

Vitaminpótlás télen

Írta: Csak a Nőknek magazin 2018/11/08 1 hozzászólás Életmód,


 

 

De mivel? Gyümölcsök vs. vitamin tabletták

 

 

 

 

 

 

Szervezetünknek alapvető szükséglete az elegendő vitaminbevitel. Egészségünk megőrzéséhez a vitaminok jelenléte létfontosságú ezért különösen figyelni kell a téli hónapokban, amikor jóval kevesebb fajta friss zöldség és gyümölcs közül válogathatunk.

 

Egy kis odafigyeléssel viszont, olyan menüt állíthatunk össze, amellyel természetes módon juttathatjuk be a szükséges vitaminokat a szervezetükbe. A zöldségfélék sok vitamint, ásványi anyagot, nyomelemet és rostanyagot is tartalmaznak, és természetes módon szabályozzák az emésztést. Célszerű azokat a növényeket választani, amelyek az adott évszakban az adott éghajlati körülmények között teremnek, ugyanis ezekben koncentrálódnak azok a vitaminok, amire éppen akkor szükségünk van.

 

A természetes alapanyagokban lévő vitaminok sokkal könnyebben alakítják ki a szervezet ellenálló képességét, így nem szükséges mesterségesen, kapszulák szedésével pótolni azt. A felszívódásra is oda kell figyelni, tehát megfelelő mennyiségű víz és zsiradék is legyen a szervezetben, ami nélkülözhetetlen a vitaminok beépüléséhez.

 

 

Milyen vitaminokra van szükségünk télen?

 

Az immunrendszer erősítésére és a légúti fertőzések megelőzésére antioxidáns, sejtvédő és a sebgyógyulást elősegítő hatása miatt kiemelkedő szerepe van a megfelelő mennyiségű C vitamin fogyasztásnak, amit például alma, gránátalma, citrom, savanyú káposzta, fekete retek, sütőtök, hagyma vagy cékla formájában érdemes bevinni szervezetünkbe. Az A, C, E vitaminok mellett még a B vitamin is nagyon fontos a téli időszakban.

 

 

 

 


 

A vitaminhiány tünetei

 

* Az A vitamin hiánya: étvágytalanság, szembántalmak, fertőzések, a szaglás elvesztése, bőrbántalmak, pl. ekcéma.

* A B6 vitamin hiánya: bőrgyulladás, hajbántalmak, korpásodás, a száj kipálása és berepedezése, izomgörcsök, idegesség, vízvisszatartás.

* A C vitamin hiánya: étvágytalanság, zúzódások, fáradság, gyomor- és bélbántalmak, hajhullás, orrvérzések, lassan gyógyuló sebek és törések. A D vitamin hiánya: angolkór, csontlágyulás, csontritkulás, fáradság, izomgörcsök. Az E vitamin hiánya: izomsorvadás, szaporodási problémák.

Az F vitamin (linolsav, linolensav) hiánya az ekcéma. A K vitamin (menadion) hiányának lehetséges tünete pl. a gyakori orrvérzés.

1 hozzászólás

Tapolcai Zoltanne:
2019/01/28, 11:44:04 PM
Válasz

Nagxon erfekes es hasznod olvasmany volt

Szólj hozzá!