Soha nem volt ennyire fontos immunrendszerünk támogatása mint most,  járvány idején.

Mindennapjainkban a helyes táplálkozás, szervezetünk védekezőképességét erősítő ételeink, mint a cékla, torma, káposzta fogyasztása fontosabb, mint általában.

Immunerősítő fűszereink használata erősíti étrendünk hatását és védi szervezetünket. Konyhánk lehet a patikánk, ha felszereljük az alábbi növényekkel és teaként, olaj formájában, vagy ételeink fűszerezéseként használjuk.

Ilyen a Cayenne bors – kapszacin tartalma miatt fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő és melegítő hatású.

Fokhagyma – nyersen fogyasztva a leghasznosabb, fertőtlenítő hatása miatt antioxidáns. Nem különben a lilahagyma, de a vöröshagyma is nyersen fogyasztva, vagy teának megfőzve tisztítja a légutakat és fertőtlenít. Napi fogyasztása javasolt.

Édesgyökér – ánizsos íze teszi kellemessé fogyasztását, gyulladást gátló, de túlzott fogyasztása emelheti a vérnyomást.

Gyömbér –gyulladáscsökkentő, antioxidáns, illetve gombaölő hatása ismert. Teaként, ételeink ízesítőjeként ajánlott fogyasztani,  nagy mennyiségben is.

erositsd-az-immunrendszered-a-fuszerek-segitsegevel

Oregáno – az olasz konyha fűszereként híresült el, ma már a magyar konyha kedvelt fűszere is.   Antioxidáns hatása figyelemre méltó.

Kakkukfű, rozmaring, orvosi zsálya ételeink ízesítésére kiváló, de teaként fogyasztva hatásos fertőtlenítő is.

Fahéj, szegfűszeg, levendula, borsmenta – gyakran használjuk süteményekbe, italokba, aromájuk miatt, de olaj formájában, vagy teának főzve erős fertőtlenítő hatásával támogatja szervezetünk ellenálló képességét.

Garantáltan antioxidáns és hatásos immunerősítő koktél:

6 db citrom héját vékonyan megpucolva turmixgépbe teszünk, hozzá nagy darab megtisztított gyömbért, 8 gerezd fokhagymát és 1-2 kanál mézet adunk. Összeturmixoljuk, zárható üvegbe tesszük, hűtőbe tároljuk és naponta 1-2-szer 1-1 evőkanálnyit fogyasszunk.

Vigyázzunk magunkra.

Dr. Markovich Antal

Íz-Tár Kft.

+36 70 677 7707

[email protected]