Az a jó a karanténban-ugyan enyhültek már a korlátozások, de azért jobb betartani néhány óvintézkedést és javaslatot-, hogy van időnk egészségesen főzni és egy kicsit egészségesebbé tenni a mindennapjainkat. Nincs rohanás és kapkodás, reggel van idő egy nyugodt reggelire a Home Office előtt és akár egy gyors,  egészséges fél órás ebédet is össze tudunk dobni.

Szerencsére az interneten számos recept található, ami nem csak egészséges, hanem finom is. Szeretek új dolgokat kipróbálni és egészséges ételekkel bíbelődni a konyhában. Természetesen csak rövid ideig, hiszen nem vagyok konyhatündér, de kis lépésekben, bárkiből az válhat. Ezért a hétvégén ismét kutakodni kezdtem a neten, új receptek után.

Valami édességre vágytam, mindenféle fehér cukor és liszt nélkül, így a célnak megfelelően keresgéltem. Rá is akadtam egy fantasztikus túrógombóc receptre. Nem is kellett sok hozzávaló és fél óra alatt elkészült! Nem mellesleg, a valódi túrógombóc ízét produkálja. A receptet a Nutriversum oldalán találtam és egy kicsit átalakítottam abból adódóan, hogy elfelejtettem natúr zabpelyhet venni és kevés volt itthon. De az első ballépésen túllépve, végül kész lett a fitt túrógombóc, melynek íze valódi élmény volt.

És íme a recept:

fitt-nasi-fokep

250 g zsírszegény túrót, 125 g teljes kiőrlésű zabpehellyel kellett össze keverni. – Mivel 15 g-al kevesebb volt a zabpehely, ezért a hiányzó mennyiséget natúr köles kása porral helyettesítettem. – Adtam hozzá 3 db tojást, 1 citrom reszelt héját, 1 evőkanál vanília aromát és 50 g porrá őrölt eritritet.

Ezeket alaposan összekevertem, hogy formázható massza legyen, amilyen a hagyományos túrógombóc szokott lenni, majd betettem a hűtőbe 30 percre.

Ez alatt az idő alatt 1 marék durvára tört mandulát és 3 evőkanál kókuszreszeléket megpirítottam egy teflon serpenyőben és felforrósítottam a vizet, amibe tettem egy pici parajdi sót.

A masszát 30 perc után kivettem a hűtőből, majd vizes kézzel gombócokat formáztam és megfőztem a forrásban lévő sós vízben. Nekem 7 db gombóc jött ki ebből a mennyiségből. Akkor kész, ha a gombócok feljöttek a víz tetejére, majd 2 percig hagyjuk őket főni.

Miután megfőttek a gombócok, beleforgattam a mandula-kókuszreszelék keverékbe.

Tálaláskor leöntöttem epres fehérjepor „pudinggal” és megszórtam meggyel.

Epres fehérjepor “puding”: fél adag fehérjeport összekevertem 2 kiskanál tejföllel.

Próbáljátok ki Ti is, nem fogjátok megbánni!

Nyári Szimonetta