Nyáron sem érdemes elhanyagolni a sportot a hőség és a kánikula miatt, hiszen rengeteg jótékony hatása van, mint pl. növeli a boldogsághormonokat, segít megszabadulni a felesleges kilóktól, szépíti a bőrt stb. Azonban, érdemes oda figyelni néhány szabályra, és betartani azokat, hogy minden a legnagyobb rendben legyen.

Mozogj a szabadban
Nyáron érdemesebb a szabadba sportolni, de ügyelj arra, hogy korra reggel vagy este legyen az edzés időpontja. Ilyenkor nincs kánikula, és a nap sem tűz már olyan erősen. Menj pl. futni vagy biciklizni munka előtt vagy után. Segít, hogy energikusabb légy és levezesd a stresszt. Ráadásul ezeket a sportokat bárhol lehet űzni, akár egy parkban vagy erdőben.

 

Fogyassz sok folyadékot
Azt mindenki tudja, hogy sok folyadékot kell fogyasztani, főleg a nyári időszakban. Ilyenkor érdemes legalább 3 liter folyadékot inni, ami lehetőleg tiszta víz. De ha sportolsz is, akkor a dupláját érdemes elfogyasztani. Sport közben izzadsz, ezáltal folyadékot veszítesz, és azt pótolni kell. Vigyél magaddal egy kulacsban vizet, és kortyolgasd el sportolás közben.

 

Figyelj a bőrödre is
Mivel nap sugarai erőteljesen tűznek a kánikulában, előfordulhat, hogy akár 30 perc alatt is leéghet a bőröd. Kend be egy jó naptejjel, hogy ezt elkerüld.

 

Kényelmes ruha
A ruhaválasztáson is sok múlik. Kerüld a sötét, és szűk ruhákat. Válassz helyette olyan öltözéket, amely szellőzik és a nedvességet is jól szívja, valamint világos a színe. 

 

Nyári Szimonetta