Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

Megújulás 50 felett

Írta: Csak a Nőknek Magazin 2017/11/30 0 hozzászólás Divat,

Németh Zsuzsanna olyan vállalkozást hozott létre, amely sokkal szélesebb értelmezésben szemléli a divat és a média világát. Bár a kifutókon és a reklámokban, a legtöbb esetben tökéletes testű és mosolyú nőkkel és férfiakkal akarnak eladni minden terméket. Valójában mindenki tudja, hogy a potenciális vevőkör jelentős többsége, egyáltalán nem ilyen tökéletes adottságokkal rendelkezik. Vajon milyen lenne az a világ, ahol reális képet sugallnának a reklámozók? Kevesebb termék fogyna, ha például nem hibátlan bőrű, tizenévesekkel sugallnák egy kozmetikum hatékonyságát? Az idősebb korosztály jobbára csak egészségügyi reklámokban villan fel, amely körömgomba elleni szert, vagy prosztataproblémán segítő terméket mutat be. De legalább ezekben az esetekben megjelenhet valami realitás.  

 

 

A kifutókon látható modellek nem az átlagos méretekkel rendelkeznek. A csodás ruhaköltemények bemutatói egyre fiatalabbak és egyre vékonyabbak. A Voila Modellügynökség azonban teljesen mást vállalt fel. Miért?

 

  • Valóban teljesen eltérő a filozófiánk. Szükség van arra, hogy a korosztály, a testalkat és a kor tekintetében is megmutassunk kívánatos termékeket, ruhákat. Ez azért is fontos nézőpont, hiszen gondoljunk csak bele, az átlagos testalkatú emberek, kevéssé szép bőrű vásárlók vajon motiváltak-e azáltal, ha 36-38 méretű ruhákat, hibátlan bőrű tiniket látnak csak. Vagy a reális énkép érvényesül, ha a saját korosztálya mutat be a számára valamit, amit aztán ő is szívesen megvesz magának.

 

 

 

A modellek mellett hosztesz képzést is tartanak. A legtöbb rendezvényen a hoszteszek is miniszoknyás, tűsarkon billegő fiatal lányok közül kerülnek ki. Hogy illik ebbe a képbe egy ötvenes nő?

 

  • A rendezvény típusa határozza meg, hogy a hosztesz feladata mit takar. Eligazítja az érkezőt, vagy pezsgőt kínál, vagy egy kiadványt ad át a résztvevőknek. Vannak olyan rendezvények, ahol egy érettebb hölgy sikeresebben végzi el a feladatot. Például egy idősebb korosztálynak rendezett eseményen a saját korabeli hosztesz könnyebben megállítja a résztvevőt, vagy ajánl egy könyvet.

 

Kik azok, akik jelentkeznek modellnek, vagy hosztesznek az 50 felettiek közül?

 

  • Mindenkiben ott a lehetőség. Gyerekkortól, már az óvodában is szerepelünk. Aztán életünket hosszú évekig végigkíséri a szereplés, a képességek megmutatása az iskolában. Vannak, akik felnőtt korukban a munkájukban teljesednek ki és nincs tér a szereplésre. Amikor a gyerekek már kirepülnek, a feladatok átrendeződnek, újra előtérbe kerülhet, hogy önmagunk kedvteléseinek is jobban teret adjunk. Ebbe beletartozhat az is, hogy valaki kipróbálja magát a kifutón, egy reklámfilmben, vagy éppen egy rendezvényen hoszteszként.

 

 

 

Mennyire változik meg azoknak az élete, akik belevágnak egy ilyen kalandba?

 

  • Gyakran kinyílnak az emberek. A képzés során önmagát is mélyebben megismeri, új élethelyzetekbe kerül, kicsit talán kihívás is, ami új impulzusokat ad a mindennapokhoz. Sikerélmény is lehet, amikor megkap egy felkérést. Egyszóval felfogható egy érdekes lehetőségnek, amin csak nyerni lehet.

 

Akik teljes munkaidőben dolgoznak, bele tudnak-e vágni ebbe a kalandba, vagy szabadúszónak kell lenni?

 

  • Kevés az a modell, aki ebből tud élni. A legtöbbjük csak kiegészítésként vállal modell, vagy hosztesz munkát. Igaz ez az 50 feletti korosztályra is. A modellügynökségnek nagyon sokféle emberre van szüksége, hogy a felkérésekhez a megfelelő személyt tudj biztosítani. Így mindig van, aki éppen el tudja vállalni a feladatot. Olyan is van, hogy egy felkérés annyira izgalmas, vagy vonzó, hogy érdemes megoldani akár munkahelyi szabadsággal is, hogy ráérjen az érintett az élményért cserébe.

 

 

Kik keresik meg igénnyel a modellügynökséget?

 

  • Remélem, hogy egyre többen tudomást szereznek a lehetőségről és növekszik a megkeresések száma. Magyarországon nehéz áttörni a sztereotípiák falán. Akik igénybe veszik a szolgáltatásunkat, megismerik a kínálatot, szívesen hívják újra a modelljeinket. Az ügynökség folyamatosan építi ki azokat a céges és média kapcsolatokat, amely által a modell, reklámfilm és hosztesz felkérések száma permanensen növekszik. A külföldi példák nagyon bíztatóak. Reméljük, hogy Magyarországon is egyre népszerűbb lesz ez a szolgáltatás.

 

Magyarországon van rá példa, hogy dizájnerek kifejezetten ennek a korosztálynak terveznek?

 

  • Igen létezik, hiszen vannak olyan márkaboltok, ahol kifejezetten ennek a korosztálynak készült ruhákat forgalmaznak. Azonban nem mindenki tudja megfizetni ezeket a márkákat. Azonban a stílusos öltözködéshez nem feltétlenül van szükség drága márkaboltok kínálatára. A szemléletváltás sokat segíthet. A külföldi példákból merítve a konzervatív öltözködést le lehet cserélni színes, kicsit bátrabb stílusra.

 

A férfiak mennyire nyitottak erre a pályára?

 

  • Azok a férfiak, akik az ügynökség munkájába becsatlakoznak, vagy családi ráhatásra jönnek, vagy korábban is dolgoztak modellként. Kétségtelen tény, hogy a férfiak kevesebben vállalkoznak, főként ebben a korban arra, hogy a kifutón próbálják ki magukat.

 

 

 

 

Az ügynökség szervez saját bemutatót, hogy minél többen felfedezhessék a lehetőséget?

 

  • December elején készülünk az első saját produkcióra. Tavasszal tervezünk egy olyan nagyobb szabású rendezvényt, ahol széles körben mutatjuk meg, hogy az 50+ korosztályra lehet, sőt érdemes számítani. Az ügynökség a partnerekkel való kapcsolatépítésre fókuszál, hiszen a kereslet akkor fokozódhat, ha minél többen fedezik fel az erőforrást, mit az ügynökség képvisel.

 

Hogy lehet elérni a tervezőket, reklámcégeket, a médiát?

 

  • Magyarországon fokozottan igaz, hogy belső körben oldják meg a foglalkoztatást, elsősorban ismeretség által. Az ügynökség azért dolgozik, hogy megismerjenek egy új választási lehetőséget, ahol olyan modellek közül választhatnak, akik jó csapat tagjai. Hitvallásunk, hogy ez a szakma a bizalomra épül. Mi a bizalmat építjük ki a jó választáshoz. Ehhez meg kell ismerni a cég hitvallását és kínálatát. Ez a korosztály ismeri a felelősségvállalást, megbízható, nagyon agilis. Örül, ha számítanak rá és igazán hiteles abban, amit csinál.

 

 

 

Képzést követően kerülnek a kifutóra, vagy a rendezvényekre. Hogy élik meg ezt a jelentkezők?

 

  • Az első pillanat a meglepetésé. Azonban akik végigcsinálják, azok valódi csapattaggá válnak. Egyáltalán nem könnyű a kifutón modellként megjelenni, vagy hoszteszként olyan feladatot vállalni, amit sosem csináltak azelőtt. A képzés során megtanulják a mozgást, a kommunikációt, a kapcsolatteremtés új formáját, ami mindenképpen hasznos lehet a számukra. Egy új szempontból ismerik meg magukat, amit a munkában is hasznosítani tudnak. Emellett, talán a privát éltükben is hoz megújulást.

 

Az ügynökség honlapján nagyon dekoratív hölgyeket és urat látunk. A személyes képességeken túl, a dizájn kialakítása hogyan alakul?

 

  • A képzést követően készül egy alapfotózás. Rácz Edit kitűnő fotós, ő segít ebben. A második lépésben portfólió fotózás keretében már egy egész csapat dolgozik, sminkes, stylist. Ez a portfólió alkalmas arra, hogy a kiajánlásokkor mindenkiről több szempontú képsorozatot tudjunk megmutatni.

 

 

 

Mennyire kell kilépni a komfortzónából ahhoz, hogy az ember ország-világ előtt mutassa meg magát?

 

  • Nagyon. Ezért ijednek meg a legtöbben. A család általában támogatja a jelentkezőket, akik kicsit talán megmérettetésként élik meg ezt az egészet. Azonban az első sikerek, az első pozitív visszajelzések segítik a korábbi komfortzónából való kilépést. Valójában egy pozitív megújulási lehetőségről beszélünk. 

 

Kiknek javasolja az ügynökség, hogy belevágjanak ebbe az élet-kalandba?

 

  • Tulajdonképpen bárkinek, hiszen önbizalom erősítő a folyamat, tehát sokat lehet profitálni a képzésből és a munkából is. Jó érzés látni magunkat egy óriásplakátról visszamosolyogni. Emellett persze kereseti forrás is, ha vállal modell, reklám, vagy hosztesz feladatot. Amikor az ügynökséget létrehoztam, kifejezetten az 50 feletti korosztályban gondolkodtam. Az érdeklődés azonban korosztályban is szélesedik. Egyre többen jelentkeznek a 30-as korosztályból. Úgy tűnik, valóban nagy igény van arra, hogy az emberek megmutathassák a bennük rejlő értékeket.

 

www.voilahostess.com

 

Németh Zsuzsanna

+36 70/6379684

zsuzska@voilahostess.com

 

 

 

Szólj hozzá!