Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

Életmód váltó

Írta: Csak a Nőknek Magazin 2018/03/08 0 hozzászólás Sikersztorik,

Bíró Ica mit sem változott az évek során. Ugyan az a vitális, cserfes, lendületes nő, akit a televízió képernyőjéről megszoktunk. Életútja egyféleképpen szokatlan. A címlap lány, modell, plakátról visszamosolygó szőke tünemény komoly változáson ment keresztül. Megjárta a hadak útját, kiszélesítette a tudását és megalkotott egy komplex életmód modellt, amelyben összegezte a tudását és tapasztalatait. Olyan kézikönyvet alkotott, amely közel ezer oldalon ad gyakorlati útmutatást a test karbantartásától, az egészséges táplálkozáson keresztül, a pozitív gondolkodás ismérvéig. A monumentális kötet jó, ha minden háztartásban ott van, mert komoly segítséget jelenthet abban, hogyan váljunk egészségessé és miként őrizhetjük meg a jó kondíciónkat. Icát erről a nagyszabású életmodellről kérdeztük.

 

Mi a Mindörökké Nő rovat célja?

 

  • Az életem során nagyon sok tudást szereztem és olyan tapasztalat birtokában vagyok, amely összegzi mindazt, amit megtanultam. Ez így együtt egy életmóddá alakult, hiszen mindent kipróbáltam magamon. Amit képviselek, az számomra a mindennapi valóság. Mivel gyakorlati tapasztalatból láttam mi működik, ezért nagyon pontos metodikát tudtam összeállítani. Ezt a tudást szeretném megosztani, hogy mindenki, aki alkalmazni kezdi, átélje ennek a hasznosságát.

 

 

 

 

Milyen következtetésekre jutottál a tapasztalataid alapján?

 

  • Sokféleképpen közelítettem meg az életet. Az, hogy hogy nézünk ki, genetikai adottság is. Azonban a legjobb adottság is semmivé válik, ha nem figyelünk oda a testünkre. A mozgás, a sport elengedhetetlen. Érdemes célirányosan megmozgatni az izomzatot. Azonban azt is tudni kell, hogy a táplálkozással is tennünk kell a fizikum megtartásáért. Egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszünk. Beleástam magam ebbe a komplex információ rendszerbe. De nem csak a konditeremre figyeltem, hanem a keleti filozófiákat is elsajátítottam. Jártam Indiában, elsajátítottam a jógát és tanulta shaolin papoktól is. A test-lélek-szellem filozófiája nem csak elmélet a számomra. Gyakorlom is. Hiszen az érzések, a gondolatok, a meggyőződések valóban hatnak a közérzetre és a test működésére is hatással vannak.

 

 

 

 

Hogyan válik hatékonnyá az életünkben az a változás, amit életmódváltásnak nevezünk?

 

  • Fontos, hogy visszanyerjük az önbizalmunkat, mert ez egyfajta tartást és erőforrást jelent. Jobban mennek a dolgok általában, amikor szeretjük azt, akik vagyunk és hittel és bizalommal tesszük a dolgunkat. Nagyon sok mindenre vagyunk képesek, de sokszor nem hiszünk abban, hogy a céljainkat el is érhetjük. Számos esetben érezzük úgy, hogy a külvilág akadályozó tényezői erősebbek nálunk. Azonban sok technika áll ma már a rendelkezésünkre ahhoz, hogy kívül-belül megerősödjünk és túllépjünk a korlátokon. A gondolatink, szavaink és tetteink megváltoztatásával igenis valós sikereket érhetünk el. Ez az út nem olyan könnyű, mert a környezetünkben sokan nem hisznek ennek a metodikának a sikerességében. Ezért aztán a saját életükben bele sem kezdenek a változásba. Pedig a táplálkozási szokások apró lépésben történő megváltoztatásával energikusabbá válhat bárki. A mindennapi 15-20 perc mozgás eredményeképpen formálódik, alakul a test. A jóga egészségvédő hatásához kétség sem fér és a mentális jól létünket, az összeszedettséget is támogatja. Napi 10 perc relaxáció mindenkire jó hatással van. Elalvás előtt egy kis meditáció, pozitív életképek elképzelése nem csak a nyugodt alvásban segít és tényleg bárki képes megcsinálni. Tulajdonképpen csak az elhatározás kell hozzá. Talán érdemes egyszerűen csak belekezdeni anélkül, hogy beavatnánk a környezetünket. Aztán az eredmények láttán érkező pozitív, dicsérő visszajelzések során már könnyebb a folytatás.

 

 

 

 

 

Az életmódváltással, a mindennapi szokások átalakításával tényleg nem mindig azonosul a környezet. Hogyan tudjuk ezt zökkenőmentesen bevállalni?

 

  • A táplálkozási szokások átalakítása befolyásolhatja a háztartás átalakítását. Ha a család is hajlandó a táplálkozási szokások változtatására, akkor könnyebb dolgunk van. Az egészség ugyanis mindenkinek fontos. A párunkat, a gyerekeinket is rászoktathatjuk az egészségre. Főzhetünk kímélőbben, mint korábban. Beiktathatunk több zöldséget, salátát, gyümölcsöt. Az ételek elkészítésének módját is átalakíthatjuk. Ha azonban a család nem szeretné ezeket a változtatásokat megszokni, akkor sem kell lemondani a saját terveinkről, csupán be kell vállalni, hogy magunknak másképpen készítjük el az ételeinket. Ez is megoldható. Aztán lehet, hogy menet közben a családtagok is átszoknak. A mozgásba könnyen bevonhatóak a többiek is. Közös családi sportolás nem csak az izmainknak használnak, hanem a lelkünknek is jó, és a családi összetartozást is erősíthetik.

 

 

 

 

Egy átlagosnak mondható leterhelt anyuka hogyan tudja megvalósítani a Mindörökké Nő programot?

 

  • A nőiség egy állapot. Koránt sem korfüggő.  A fizikai állapot javítására sokan vágynak. Azonban gyakran azért nem kezdenek bele, mert nem találnak időt maguknak, amikor el tudnak járni mozogni. Futni sem tud mindenki, amit tulajdonképpen külön pénzbefektetés nélkül is meg lehet csinálni. Viszont olyan kazettákat állítottam össze és a könyvben is olyan gyakorlatokat írtam le, amiket otthon is meg tudanak csinálni a nők. Ez tényleg bárki számára elérhető. Csak neki kell állni. Talán hihetetlen, de olyan gyakorlataim is vannak, amiket akár mosogatás közben is végezhetünk. Ennek az is az előnye, hogy a házimunka is élvezetesebb lesz általa. 3 hónapot kell legalább ráfordítani, hogy a test átalakulása láthatóvá váljon. A mozgás adrenalin. Jót tesz, kicsit felpörget, a teljesítmény pedig az önbizalmunkat is erősíti. A légzés is fontos tényező, egyáltalán nem mindegy, hogyan lélegzünk.  A siker nem marad el.

 

 

www.biroica.hu

 

 

Szólj hozzá!