Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

Fogadom, hogy lefogyok!

Írta: Csak a Nőknek Magazin 2018/01/10 0 hozzászólás Életmód,

 

 

Biztosan mindenki találkozott már olyannal, aki minden évben megfogadta, hogy életmódot vált és lefogy.  A fogadalmat néhányuknak sikerült betartani és elérték a kívánt eredményt, azonban akadnak olyanok is, akiknek sajnos nem sikerült megvalósítaniuk az álom alakot.

 

Összegyűjtöttünk néhány tanácsot az idei életmódváltáshoz, hogy a fogyókúra ne fulladjon kudarcba, siker koronázza az elhatározást.

 

Étkezzünk naponta ötször

 

A mai rohanó világban nehéz megvalósítani a naponta ötszöri étkezést, de egy kis odafigyeléssel meg lehet oldani. Ha naponta ötször étkezünk, vagyis: reggelizünk, tízóraizunk, ebédelünk, uzsonnázunk és vacsorázunk, elkerülhetjük a falási rohamokat. Így pontosan annyi táplálék jut a szervezetünkbe, amelyre szüksége van. A rendszeres és tudatosan megtervezett táplálkozás felgyorsítja az anyagcsere folyamatokat. Nem érzünk folyamatos éhség érzetet, nem áll át a szervezetünk tartalékoló üzemmódba, így elkerüljük a felesleges zsírpárnák lerakódását.

 

 

 

 

 

Figyeljünk arra, hogy mit eszünk

 

Nem mindegy, hogy mikor, mit eszünk. Figyeljünk a megfelelő arányokra, minőségre és mennyiségre. Kerüljük a cukros ételeket, italokat, gyors ételeket. Helyette együnk sok zöldséget, gyümölcsöt, rostban és fehérjében gazdag ételeket, igyunk megfelelő mennyiségű vizet.

 

 

 

 

 

Tervezzük meg a napi menüt

 

Egy kis tervezéssel megoldható a napi táplálékunk, melyet könnyen magunkkal vihetünk a munkába, iskolába, így elkerülhetjük a helytelen táplálkozást. Nem csábulunk el egy gyorsétkezde láttán. Készítsük el, mindig egy hétre előre a menünket, írjuk össze, hogy mi az, ami megengedhető a diétánkban és e szerint vásároljunk. Vásárlás közben legyünk célra törőek. Csak azt vegyük meg, amire valóban szükségünk van. Ne vásároljunk csokoládét, kekszet.  Készítsük el otthon az ételeinket, dobozoljuk be és vigyük magunkkal. Ezután csak annyi lesz a dolgunk, hogy három óránként elfogyasszuk az ételünket, melyet mi magunk készítettünk. Ha nincs sok időnk, akkor akár három napra is megfőzhetünk, és a hűtőben tárolhatjuk.

 

 

 

 

 

Iktassuk be a testmozgást

 

Hetente legalább háromszor edzünk. Találjuk meg a számunkra megfelelő testmozgás formát, amelyben örömünket leljük. Kezdetben ne erőltessük túl magunkat, mert az árthat az ízületeinknek és könnyen megsérülhetünk. Először például egy gyors séta, minimum 1 órán át sokat segíthet. Ha már megszoktuk a rendszeres mozgást, válthatunk más testmozgásra. Például a futást, biciklizést, úszást, aerobic edzést is kipróbálhatjuk. A legjobb, ha a szabad levegőn edzünk. A testmozgás serkenti az anyagcsere folyamatokat, boldogsághormonokat termel, ezáltal vidámabbak leszünk és a közérzetünk is javul.

 

 

 

 

 

Dokumentáljuk a változást

 

A fogyókúra elején mérjük meg testsúlyunkat, csípő-, derék-, mellbőségünket és készítsünk magunkról egy egészalakos fotót. Ezt megismételhetjük havonta, hogy lássuk milyen változást értünk el a testmozgással, egészséges táplálkozással. Az elért eredmények láttán erőt és motivációt kaphatunk a tudatos élethez. Vannak időszakok, mikor stagnál a fogyókúra, nem mérünk kisebb testsúlyt. Ne essünk kétségbe, hogy rosszul csináljuk, ez természetes folyamat. Legyünk kitartóak, folytassuk tovább és a kemény, kitartó munkának meglesz a gyümölcse.

 

 

 

 

 

Fogyasszunk vitaminokat

 

Sajnos mára a zöldségek, gyümölcsök vitamin értéke jelentősen csökkent. Fontos, hogy a vitaminokat pótóljuk. A fogyókúra ideje alatt kiemelten fontos, hogy szervezetünk hozzájusson a megfelelő vitaminbevitelhez, éppen ezért ilyenkor még fontosabb a vitaminpótlás. Néhány vitamin segíti a fogyást, mint például a C-vitamin. De számos természetes zsírégető is létezik, ilyen például a zöld tea és a zöld kávébab.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!