Felhívjuk szíves figyelmét, hogy oldalunk a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ. Bővebb információért kattintson ide.

Vitamin forrás télen is

Írta: Csak a Nőknek Magazin 2018/01/10 0 hozzászólás Tippek, tanácsok,

A vitaminok fontos szerepet játszanak a szervezetünk és testünk egészséges működésében. Hiánya betegségekkel is járhat. Ezért rendkívül fontos, hogy a téli időszakban is megfelelő vitaminokkal, ásványi anyagokkal lássuk el szervezetünket. Ilyenkor télen, nehéz pótolni a vitaminokat, ezért összeszedtük a legfontosabbakat, melyek a szervezetünk egészséges működéséhez kellenek.

 

A-vitamin

 

Az A-vitamin a bőr és a látás egészségéért felel elsősorban. Elősegíti a csontozat növekedését, segíti megelőzni a légúti fertőzéseket. Egészségesen tartja a fogat és a fogínyt, védi a nyálkahártyát. Hiánya komoly betegségekkel jár. Például a szemünk fokozatosan romlani kezd, nehezen gyógyulunk fel a betegségekből. Az A-vitamin hiánya a kisgyermek megfelelő növekedését is gátolhatja. Annak érdekében, hogy ezek a betegségek ne forduljanak elő, vigyünk be elegendő A-vitamint, melynek forrása lehet a hal, tojás, tej, sárgarépa, paradicsom, spenót, vagy a sütőtök.

 

 

 

 

 

B- vitamin

 

A B-vitaminnak számos előnye van. Stressz oldó hatású, javítja a kedélyállapotot. Enyhíti a migrénes fejfájást, csökkenti a koleszterin szintet. Az ízületi gyulladás tüneteit jelentősen csökkenti. Javítja a memóriát. Hiánya okozhat például étvágytalanságot, izomgyengeséget, szív- és érrendszeri betegségeket. B-vitamin megtalálható például a teljes kiőrlésű gabonafélékben, dió és mogyorófélékben, sertéshúsban, halban, tejben, tojásban, spenótban, és a sajtokban.

 

 

 

 

 

 

E-vitamin

 

Az E-vitamin jó az agynak és a szívnek. Csökkenti az Alzheimer-kór kialakulását. Támogatja az immunrendszer védekező képességét, gyorsítja a sebgyógyulást. Csökkenti a nőknél a terhesség kockázatait. Hiánya okozhatja az immunrendszer védekezőképességének csökkenését, izomsorvadást, a vörösvértestek károsodását. Az E–vitamin megtalálható aszalt gyümölcsökben, tojássárgájában, növényiolajokban, zöld leveles zöldségekben.

 

 

 

 

 

 

D –vitamin

 

A D-vitamin védi a látást, lassítja az elhízást, segít egyensúlyban tartani a koleszterin szintünket, nagy szerepe van a csontok fejlődésében. Hiánya okozhat csontritkulást, növeli az angolkór kockázatát. Nagyobb eséllyel alakulhatnak ki szívproblémák, valamint cukorbetegség. D-vitamin megtalálható a lazacban, margarinban, tojásban, tejben, halmáj olajban.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!