Kedves Olvasó Hölgyek!

A női teendők sora végtelen és egész nap tart. Azért, ha a fürdőszobában naponta a tükör előtt állnak, gondoljanak ezekre az egyszerű és gyorsan megtanulható hatásos „mikik” tornára.

Köztudott, aki lazsál az meghízik, elpuhul, leépül, megrozsdásodik. Ugyanez áll az arcunk izmaira is. Fiatalabbnak látszani, arcizomzatot erősíteni, ráncokat egy kicsit „kivasalni” ajánlom az alábbi egyszerű gyakorlatokat. Mindegyiket  tízszer csináljuk.

Felső ajak

Helyezzünk egy sminkceruzát keresztbe a felső ajak föle és tartsuk az egyik végét két ujjunk hegyével. Húzzuk fel a felső ajkunkat az orr felé és próbáljuk meg a ceruzát segítés nélkül ott tartani. Simítja a felső ajkak feletti ráncokat. Erősíti (vastagítja) a felső ajkat.

Alsó ajak és az áll

Nyomjuk az alsó ajkat előre, majd hajlítsuk meg lefelé és kifelé. Simítja az alsó ajak és az áll ráncait. Erősíti (vastagítja) az alsó ajkat.

Száj

A szájat nyissuk nagyra és egy nagy „A”-t mondunk. Tartsuk hosszan így a szájunkat. Ez a rágóizmokat lazítja, a nyak izmait és a rajta lévő bőrt erősíti. Ezzel „simítja” az ott lévő ráncokat.

Egy másik száj gyakorlat: egymás után a felső, majd az alsó szájat, a mutató és a hüvelykujjunkkal „dagasztjuk”. Ez vérbőséget okoz, a kis ráncok kisimulnak és a száj vastagabb lesz.

Japánban a nők ugyanezt egy finom száraz fogkefével végzik. „sikálják” finoman a szájat.

Csücsörítsük a szánkat, majd húzzuk laposra a két száj szélét. Aztán megint csücsörítsük a szánkat és aztán nagyra nyitott szájjal „ásítsunk”. A gyakorlat simítja  a száj körüli ráncokat.

mimik-torna

Állkapocs

A fejet tartsuk egyenesen. A fej így egyenes folytatása a gerincoszlopnak. Toljuk ki az állkapcsunkat, vízszintesen előre. Aztán húzzuk vissza az állkapcsunkat a nyak felé. Simítja az állkapocs és a nyak ráncait.

Szájszöglet

A szájat nyissuk ki és a két mutató ujjunkat kívülről a szájszögletbe tegyük. A szájunkkal csücsörítsünk. Simítja a száj körüli ráncokat és a nevető ráncokat.

Orr

A két mutató újjal körkörösen masszírozzuk az orrlyuk feletti puha részt. Simítja az orr ráncait.

Szem

Fogjuk meg mindkét oldalon a szemöldök alatti és a szem feletti bőrt a hüvelyk és a mutató ujjunkkal. Masszírozzuk finoman az itt lévő bőrt, belülről kifelé és vissza. Simítja a szem felett lévő ráncokat.  Erősíti a látást és a koncentrációt.

Tegyük mindkét hüvelyk ujjunkat a halántékra. A mutatóujjak második bütykével masszírozzuk körkörösen a szem körüli csontos részeket. Fent és lent, mindig az orrtól kiindulva a fül felé.

A szemeinket csukjuk be és az arcunkat nyugalomba helyezzük. Aztán nyissuk ki a szemeinket olyan nagyra, ahogy csak tudjuk. Ügyeljünk arra, hogy a gyakorlat alatt a homlok ne képezzen ráncokat. Simítja a felső szemhéj ráncait.

mimik-torna1

Nyelv

A szánk csukva van, a nyelv hegyével először elérjük a garat hátsó részét, majd energetikusan kinyújtjuk a szájból, ahogy csak tudjuk. Simítja az alsó ajak ráncait és a nevető ráncot. Erősíti ez a gyakorlat meg a torok mandulákat es a garatot!

Fül

Mindkét kezünk hüvelyk, mutató és a középső ujjával masszírozzuk finoman az egész fülcimpát. Nem csak a hallást erősíti, hanem a fül körüli ráncokat is kisimítja. A Tinnitusz ellen is jó!

Nyak

Mindig alulról felfelé masszírozzuk az állkapocs irányába. Simítja a nyaki ráncokat

Arc

Csukott szájjal fújjuk fel a szájüreget levegővel. A pofacsonttól kiindulva az egész arcunkon az ujjhegyek segítségével finoman kopogjunk. Vérbőséget okoz. Simítja az arc ráncait.

Együnk vitamindús ételeket

Végül ne feledjük a napi sétát, a friss levegőn. Ilyenkor legyünk csendbe. Vizsgáljuk át a saját gondolatainkat, érzéseinket. Ha egy szép vastag törzsű fát látunk, ne legyünk restek, öleljük át és érezzük annak erejét, energiáját.

mimik-torna2

A természet rezgéseiből és energiájából profitálhatunk.

Sok sikert!

Busch-Turcsányi Sipos Éva

Természettudományok docense

eva.turcsanyi.busch@gmail.com

eva-turcsanyi-busch.wixsite.com/budapest