kep

 

 

Miért a nők betegsége az inkontinencia?

 

Némi túlzással az inkontinencia egyidős lehet a nők négykézláb helyzetből függőlegesbe való felemelkedésével.

Az a kis tenyérnyi csupa izom terület, amit medencefenéknek vagy gátnak nevez a szaknyelv, egész nap tartja a belső szerveink súlyát. Üléskor és álláskor vagyis átlagosan napi 14-16 órában. El tudjátok képzelni, hogy micsoda megterhelést jelent ez ennek a területnek, ráadásul, ha még edzetlen is? Kisarkítva és némi túlzással az inkontinencia egyidős lehet a nők négykézláb helyzetből függőlegesbe való felemelkedésével.

 

 

Miért nem veszélyezteti a férfiakat az inkontinencia?

 

Annak, hogy a férfiakra nem jellemző az inkontinencia anatómiai okai vannak. A hölgyeknél a medencekimenet tágasabb, tehát nagyobb távolságot kell áthidalnia az izmoknak, ezért azok sérülékenyebbek.  A férfiak sohasem hordtak ki gyermeket és szültek, így ezek az izmok nem kerültek náluk extra terhelés alá. Az ő húgycsövük kb. 20 cm hosszú két “S” kanyarral. A nőké csak 3-4 cm és egyenes, igaz egy hegyes szög azért támogatja a vizelettartást, de mi az az urak biztosítottságához képest?

 

Így már érthető, hogy a férfiakat miért nem, a nőket pedig miért nagyon is veszélyezteti az inkontinencia.

 

 

Mitől alakul ki az inkontinencia?

 

Hölgyek! A gátizmitok túlterhelhetők! A cipekedés, nehéz fizikai munka, állva, ülve súlyzózás, rendszeres kocogás, szökdécseléssel, ugrándozással járó sportok nektek tilosak! Ugye nem akarjátok hogy nálatok is megjelenjen az inkontinencia? Amíg nem erősítitek meg a gátizmaitokat, nem ismeritek a védő testhelyzetet és nem vagytok tisztában azzal, hogy pontosan mitől is alakul ki az inkontinencia, addig legyetek óvatosak!

 

Engedjétek meg a párotoknak, hogy erős legyen mellettetek! Vigye ő a nagy bevásárlás szatyrait. Sportolásként intenzíven gyalogoljatok, ne fussatok, vagy aerobic-ozzatok! Az úszás és a Nordic walking nektek való! A párkapcsolatban pedig legyetek nők és meglátjátok a társatok újra férfi lesz mellettetek!

 

 

Nagyné Haness Rita

gyógytornász, gátizom tréner

 

BEMER és SONOterapeuta

 

haness.rita@gmail.com

Tel.: +36 30 661 7576

 

www.harmoniagyogytorna.hu