Még javában tart a téli hideg, borús időszak.

A nap csak néha-néha kukucskál ki a felhők mögül. Ennek hatására a D-Vitamin is kevesebb lesz és csökken a szervezetben a D-Vitamin szintje, melyet fontos, hogy megfelelően pótoljunk.

Miért fontos a D-Vitamin?

Mert:

  • létfontosságú a csontjaink, az izmaink és az immunrendszer megfelelő működéséhez
  • fogaink épségének megőrzéséhez
  • segíti a kalcium és a foszfor felszívódását a szervezetben

Milyen problémákat okoz a D-Vitamin hiánya?

Ha kisgyermekkorban nem jut megfelelő mennyiségű napfényhez a gyermek, a csontozat nem kap elég D-vitamint, ezáltal nem fejlődik megfelelően. A csontok gyengék és görbék lesznek. A csontritkulás esélye is nagyobb lesz. Angolkór, csontgyulladás veszélye is nagyobb lesz, valamint nagyobb eséllyel alakul ki szívbetegség, cukorbetegség.

Milyen ételeket fogyassz, hogy ne lépjen fel D-vitamin hiány?

Lazacban a legmagasabb a D-Vitamin aránya. 100 grammban, akár 685 nemzetközi egységnyi mennyiség is lehet. Ezen  kívül gazdag omega-3 zsírsavakban és csökkenti a szervezetben lévő gyulladásokat.

potold-a-napfenyt-1

Gombából is érdemes minél többet fogyasztani, fajtától függően 2300 nemzetközi egységnyi D-Vitamint is tartalmazhat. Kiváló fehérjeforrás, alacsony a kalóriatartalma és plusz pontot érdemel, mert segíti a fogyást is.

Tojássárgájában is rengeteg a D-vitamin. Egy apró tojássárgájában 40 nemzetközi egységnyi található a vitaminból. Téves képzet, hogy egészségtelen (emeli a koleszterin szintet) a sok tojássárgája fogyasztása. Ellenkezőleg, nagyban hozzájárul a szervezet kiváló működéséhez és erősíti a szemet is.

Étcsokoládé az egyetlen olyan édesség, amelyben sok a D-Vitamin. De nem csak D-Vitaminban gazdag, hanem antioxidánsokban is, segít megszűntetni a gyulladásokat is és pörgeti az anyagcserét.

Nyári Szimonetta