„A sikeres ember azalatt az idő alatt halad előre,

amelyet mások elpazarolnak.”

Henry Ford

 

 Következő beszélgetésbe egy olyan fiatal embert szeretnénk bemutatni Nektek, aki az idézethez hűen nem pazarolta el az idejét.

 Ő Kállay Attila, akinél Szigetszentmiklóson egy csodába, varázslatba cseppentünk. Elmeséli, mi módon történt, hogy egy fiatalember létére dekorációval, minden féle szépséges kiegészítőkkel kezdett el foglalkozni?

Családi vállalkozásként kezdődött a dolog, hiszen a családban mindenki kereskedő volt. Ki, mivel foglalkozott: élelmiszeripartól kezdve az élő virágig, dekorációig. Édesapám virágkereskedő Győrben a mai napig. Én nála kezdtem a gyakorlatot az iskola mellett.

Tehát, akkor beleszülettél gyakorlatilag a szakmába?

Igen. Találtam egy rést a kereskedelem, a dekoráció területén. Úgy láttam, hogy ebben az országban 4-5 nagykereskedő érvényesül, uralja a piacot. Úgy gondoltam, tudunk mások lenni. Szerencsét próbáltam és egy kínai barátommal elutaztam Kínába. Ebből üzlet lett és megalakult az önálló cég.

Mindezt hány évesen teremtetted meg, Attila?

20 évesen. Addigi életem legnagyobb rizikója volt ez.

Tőkém az utazáshoz egy örökségből adódott, ezt az összeget tettem fel egy lapra. Úgy gondoltam, ha bejön az elképzelésem, szerencse, ha nem, akkor egy jót utaztam.

Bejött, megalakult a cég és elindult az importunk Kínából. Az első szállítás azonnal elfogyott. Ebből kiderült számunkra, nagy érdeklődést mutat a piac. Azonnal elkezdtük a terjeszkedést az egész országban. Először Győr-Moson-Sopron megyében árusítottunk, aztán mentünk tovább és tovább. Édesapám nagykereskedését már az én saját cégem látta el áruval  majd  9 év elteltével született meg a szigetszentmiklósi iparipark területén a Dunavirág Centrum területén lévő ÁRUHÁZ, ahol exkluzív dekorációinkat árusítjuk. Termékeink alkalmasak rendezvények, esküvők, ünnepek elegáns dekorálására.

Az áruházban megtalálható kínálatot ki szokta összeválogatni?

Én magam.

Gratulálok, igazán igényes és minőségi!

Ez a fő irányelv. Olyan termékeket szándékozunk forgalmazni, amit más kereskedő nem tart, így sikerül kiemelkedni a többiek közül, nem kényszerülünk árversenybe. Teljesen más az üzletpolitikánk. Ez éltet minket, ez a sikerünk titka. Megéltünk mi is egy gazdasági válságot, ami befolyásolta a befektetési lehetőségeket. Így Európában kellett terjeszkednünk, illetve keresnünk új beszállítókat.

Jellemzően milyen országok felé indultatok?

Olaszország, Lengyelország, illetve Csehország felé.

Beszállító cégeinknek magyarországi képviselete lettünk, a sikeres együttműködésnek köszönhetően. Nőtt a behozatal és erősödtek a kapcsolataink. Így jutottunk el ide, ahol most tartunk.

Ahhoz, hogy lépés tudjunk tartani a világgal, rengeteg kiállítást látogatok meg.

 Milánótól kezdve, több országban, városban jártam már, ahol szakmai kiállításokat rendeznek, mint pl. Hamburgban.

Ha nem is vásárlási szándékkal veszek részt a kiállításokon, akkor azért megyek, hogy értesüljek az újdonságokról, a világ ízlésről és lépést tudjunk tartani színekben, formákban és a divatban.

Sikerül korszerűen tartani a készletet?

Magyarországon azért van egy kis lemaradás, igyekszünk behozni. Sok termék található a raktárunkban, az áruházunkban.

Hogyan jut el az áruházatok, termékeitek híre a viszonteladókhoz és vásárlóitokhoz?

Több fórumon, általában a Social Media csatornáin keresztül.

Szerencsénk van, hiszen nagyon jó helyen található az áruházunk. Nem csak a virágkötészeti kellékek, hanem a lakberendezési tárgyak, eszközök is keresettek.

Részt vettem több külföldi lakberendezési eseményen, ahol ismert lakberendezőkkel találkozhattam, üzleti kapcsolatba kerültem velük. Ők azok az ügyfelek, akikkel igyekszünk szorosan együttműködni, minden igényüket kiszolgálni. Ehhez a kapcsolathoz, a milánói utam meghatározó volt.

Az áruházban az üveg árutól, a kerámia, a lakberendezési termékektől, az apró pici dekorációs és virágkötészeti kellékekig tudunk széles a választékot bemutatni a vásárlóközönségnek.

Vevők körünk széles, van, akit az olcsóbb árú érdekel és van, aki a minőségi árut keresi .

Az én filozófiámat erősíti a MINŐSÉG.

Az ízlésformálásban is nagyon komoly szereped van Neked is, mert nem mindegy, hogy mi az, amit kínálsz vásárlóidnak?

Igen, de ez olykor kevés. Nagyon sok információt kell gyűjtenem, mert az ország különböző pontjain más-más az igény.

Akkor elmondható, hogy ez egy családi siker sztori?

Igen, az.

Hogy tudod a családi életeddel összeegyeztetni a munkádat?

Azért ez nagyon megterhelő lehet, hacsak a nyitvatartást nézem, hiszen reggeltől estig nyitva vagytok.

Nagy szerencsém van, mert a feleségem is szakmabeli, és a háttérben sok támogatást kapok tőle .

csoda-1

Tehát folytatódik a családi vonal?

Így van.

Az elmúlt időszakok, évek tapasztalatai után sikerül megtervezni, hogy milyen dekorációs tárgyakra van igény?

Azt kell figyelembe venni, hogy a dekoráció olyan, mint a ruha.  Bejön a divatba majd hirtelen távozik.

Ha valami sikeres lesz, azonnal megmutatja a piac, és arra fel kell készülni . És figyelemmel kell kísérni a termékek sikerét , kereskedelmi mozgását.

http://www.dunavirag.hu/

Gratulálok, csak így tovább!