A Nemes ÖkoGazdaság télen sem pihen. Hétről hétre szállítja a háztartásokba a vegyszermentes, egészséges biozöldséget. Mi egész évben azért dolgozunk, hogy legyen friss alapanyag a család egészségét is őrző táplálásához.

 

A nyári és kora őszi zöldségözön után sem szűkölködünk. Csupán arról van szó, hogy másféle ételkészítésre kell berendezkednünk a hidegebb napok során.

 

A téli töltött káposzta, babfőzelék, vagy sárgaborsó leves mellett a gazdaság folyamatos munkájának köszönhetően, a nyersen fogyasztható zöldségféléket sem kell nélkülözniük a családoknak.

 

 

Remek vacsora kiegészítő a fehér retek

 

Jégcsap retek néven is ismert finomság. Nagyon magas vitamintartalma miatt szinte nélkülözhetetlen az étrendből. Foszfor, vas, kálcium mellett, A, B, és C-vitamin tartalma is jelentős. Alacsony kalória értéke miatt, fogyókúra esetén is ajánlott. A benne található illóolajoknak köszönhetően nagyon előnyös a máj és epeműködés serkentésében. Emellett gyulladáscsökkentő hatása is ismert. Megfázásos időszakban érdemes fokozottan beilleszteni az étrendbe antibakteriális hatásának köszönhetően. Remek immunerősítő. Érdemes tudni, hogy a fogak, a fogíny, a csontozat számára is áldás.

 

 

 

 

Az iskolai tízóraiba érdemes kápia paprikát is csomagolni.

 

A paprika nagyon egészséges. Vita sem férhet ehhez. Magas C vitamin tartalmáról Szentgyörgyi Albert felfedezése óta mindenki tud. A kápia paprika magas cukortartalma miatt kissé édeskés ízű, ezért a gyerekek szívesen fogyasztják. Sütve is nagyon finom. Alacsony kalória tartalmának köszönhetően még diétázók is bátran fogyaszthatják. Kálium, kálcium, foszfor és béta-karotin tartalmának köszönhetően nagyszerű és főként egészséges az egész család számára.

 

 

 

 

A póréhagyma remek kiegészítője a salátáknak, de a póréhagyma leves is nagyon finom.

 

Folsav, C-vitamin, B6 vitamin, vas, magnézium, kálium és foszfor is megtalálható benne. Értékes anyagok, melyekre minden szervezetnek szüksége van. Kellemes íze mellett az is előnye, hogy nem olyan erős, mint a vöröshagyma. Emellett fogyasztása nem jár együtt olyan erőteljes illattal, mint a hagymafélék általában. Vízhajtóként és köhögéscsillapítóként is szokták ajánlani. 

 

 

 

 

A chili paprikát nyersen fogyasztva csak a nagyon bátraknak javasoljuk, de ételek ízesítésére jó szívvel ajánljuk.

 

Jelentős B-vitamin forrás. Emellett, mint a paprikák általában, C-vitaminban is gazdag. Felgyorsítja az anyagcserét, zsíroldó tulajdonságú növény, így fogyasztó hatással is bír. A népi gyógyászatban fájdalomcsillapításra is használták. Természetes baktérium és vírusölő szer. 

 

 

 

 

Nemes Gábor

https://csakanoknekmagazin.hu/szakertonk-nemes-gabor

http://nemesokogazdasag.hu/

 

képforrás:

pixabay.com