Biztosan már mindenki találkozott az ismerősei és rokonai között olyannal, aki minden évben megfogadta, hogy életmódot vált és lefogy, esetleg mi magunk is tettünk már ilyen fogadalmakat újévkor. A fogadalmat talán néhányunknak sikerült betartani, és elérni a kívánt eredményt, azonban akadnak olyanok is, akiknek sajnos nem sikerült megvalósítaniuk az álom alakot. Most nekik gyűjtöttünk össze néhány tanácsot, hogy az idei életmódváltás, fogyókúra ne fulladjon ismét kudarcba, és elégedetten zárják ezt az évet.

 

Étkezzünk naponta ötször

 

A mai rohanó világban nehéz megvalósítani a naponta történő ötszöri étkezést, de egy kis odafigyeléssel meg lehet oldani. Ha naponta ötször étkezünk, vagyis: reggelizünk, tízóraizunk, ebédelünk, uzsonnázunk és vacsorázunk, elkerülhetjük a falási rohamokat, így pontosan annyi táplálék jut a szervezetünkbe, amelyre szüksége van. Felgyorsítja az anyagcserefolyamatokat, nem érzünk folyamatos éhség érzetet, nem áll át a szervezetünk tartalékoló üzemmódba, így elkerüljük a felesleges zsírpárnák lerakódását.

 

 

Figyeljünk arra, hogy mit eszünk

 

Nem mindegy, hogy mikor, mit eszünk. Figyeljünk a megfelelő arányokra, minőségre és mennyiségre. Kerüljük a cukros ételeket, italokat, gyors ételeket. Helyette együnk sok zöldséget, gyümölcsöt, rostban és fehérjében gazdag ételeket, igyunk megfelelő mennyiségű vizet.

 

 

Tervezzük meg a napi menüt

 

Egy kis tervezéssel megoldható a napi táplálékunk, melyet könnyen magunkkal vihetünk a munkába, iskolába, így elkerüljük a „bűnözést”. Nem csábulunk el egy gyorsétkezde láttán. Készítsük el mindig egy hétre előre a menünket, írjuk össze, hogy mi az, ami megengedhető a diétánkban, és e szerint vásároljunk. Vásárlás közben legyünk célratörőek, csak azt vegyük meg, amire valóban szükségünk van. Ne vásároljunk csokoládékat, kekszeket, mert így nagy az elcsábulás kockázata az egészségtelen ételek iránt. Készítsük el otthon az ételeinket, dobozoljuk be és vihetjük magunkkal. Ez után csak annyi lesz a dolgunk, hogy három óránként elfogyasszuk az ételünket, melyet mi magunk készítettünk. Ha nincs sok időnk, akkor akár három napra is megfőzhetünk, és a hűtőben tárolhatjuk.

 

 

Iktassuk be a testmozgást

 

Hetente legalább háromszor eddzünk! Találjuk meg a számunkra megfelelő testmozgásformát, amelyben örömünket leljük, és nem érezzük kötelezőnek. Kezdetben ne erőltessük magunkat, mert az árthat az ízületeinknek, és könnyen lesérülhetünk. Először például egy gyors séta minimum 1 órán át sokat segíthet. Ha már meguntuk, és fizikálisan egy picit erősödtünk, válthatunk más testmozgásformára, például futás, biciklizés, úszás, aerobic edzés. A legjobb, ha a szabad levegőn edzünk. A testmozgás serkenti az anyagcsere folyamatokat, boldogsághormonokat termel, ezáltal vidámabbak leszünk, és a közérzetünk is javul.

 

 

Dokumentáljuk a változást

 

A fogyókúra elején mérjük meg testsúlyunkat, csípő-, derék-, mellbőségünket, és készítsünk magunkról egy egészalakos fotót. Ezt megismételhetjük havonta, hogy lássuk, milyen változást értünk el a megfelelő testmozgással és táplálkozással. Az elért eredmények láttán erőt és motivációt kaphatunk a diéta folytatására. Azonban vannak időszakok, mikor stagnál a fogyókúra. Ne essünk kétségbe, hogy biztos valamit rosszul csinálunk, ez természetes folyamat. Legyünk kitartóak, folytassuk tovább, és a kemény, kitartó munkának meglesz a gyümölcs.

 

 

 

Fogyasszunk vitaminokat

 

Sajnos mára a zöldségek, gyümölcsök vitaminértéke jelentősen csökkent. Fontos, hogy a vitaminokat pótóljuk,  és a szervezetünk ne szenvedjen hiányt. A fogyókúra ideje alatt kiemelten fontos, hogy szervezetünk hozzájusson a megfelelő vitaminbevitelhez, éppen ezért ilyenkor még fontosabb a vitaminpótlás. Néhány vitamin segíti a fogyást, mint például a C-vitamin. De számos természetes zsírégető is létezik, ilyen például a zöld tea és a zöld kávébab.