Már napok óta az otthonunk „fogságában” élünk… Van, aki jól viseli és feltalálja magát, de van, aki már kevésbé viseli el a bezártságot és unatkozik. Ilyenkor előfordul, hogy az unalom evés színre lép… Ez nem éppen a legjobb módja annak, hogy elfoglaljuk magunkat, hiszen jönnek a felesleges kilók és zsírpárnák, a szervezetet és az emésztőrendszert túlterheljük és a kedvünk sem lesz jobb.

De mi is az az unalomevés pontosan?

Elsősorban arról szól, hogy az étellel valamit pótolni szeretnénk. Extra adag sós és édes íz, valami olyat ad, ami megnyugtat, jó kedvre derít. Az, hogy mi az a „valami”, ami megnyugtat egyénenként változó.

Mivel lehet legyőzni az unalomevést?

Ha úgy érzed, hogy nem vagy éhes, de eszedbe jut az „enni kellene valamit” érzés gondolkozz el, hogy mivel tudod elterelni a figyelmed. Gondold át, hogy hogy mivel tudod helyettesíteni az étkezést. Próbálj ki egy új arcpakolást, csináld meg a manikűröd, vegyél egy nyugtató fürdőt vagy olvass egy könyvet. Pár perc és a figyelmed máris elterelődik a felesleges étkezésről.

csak-eszek1

Legyél tudatos. Gondold át, hogy valóban jobb lesz az érzelmi állapotod egy csokitól, pizzától vagy chips-től? Nézz magadba egy kicsit és keresd meg az okot, hogy miért is szeretnél enni. Ha az ok megvan, akkor már könnyebb lesz legyőzni az unalom evést és más elfoglaltságot keresni.

Sportolj! A hirtelen rád törő, nem valódi éhség érzet egyik legjobb ellenfele a sport. Ne gondolkozz sokat, hogy neki fogj egy minden porcikát átmozgató edzésnek. Csak öltözz át edzéshez megfelelő ruhába és kezdd el a testmozgást. Nem kell túlgondolni, keress a neten egy fitnessz gyakorlatokat bemutató videót és máris megvan az edzésterv is. Az edzés után eszedbe sem fog jutni, hogy egyél unalomból, hiszen a kedved is jobb lesz tőle, valamint energiád sem lesz, hogy elsétálj a konyhába, erről a jól eső izomláz gondoskodik majd!

csak-eszek

Ha végképp nem bírod ki evés nélkül, akkor legalább tudatosan egyél egészséges ételeket. Például zöldség snack-et, natúr joghurttal, fűszerekkel megbolondítva vagy gyümölcsöt egy kis túróval. Számtalan egészséges nasi receptet találsz a neten, de szuper koktélokat is készíthetsz!

Magazinunk szakértőitől is sok finom és egészséges receptet találsz a weboldalunkon. Lénárt Gitta mennyei nyers ételeket készít és Busch-Turcsányi Sipos Éva is remek receptekkel örvendeztet meg minket!

Mielőtt az ételhez nyúlnál, igyál meg egy nagy pohár citromos vizet. Várj fél órát, és ha még mindig érzed az éhség érzetet, akkor egyél csak. Sokszor nehéz megkülönböztetni, hogy éhes, vagy csak szomjas voltál.

Ne feledd! Az unalom evés nem megoldás az unatkozásra vagy a stresszre. Kerüld el a felesleges étkezéseket és az ezzel járó fókazsírt. Étkezz tudatosan és próbálj meg más unaloműző praktikákat.

Nyári Szimonetta