GFK Hungaria Piackutató Intézet jóvoltából 1993 januárjától ismerhetjük a panelkutatás speciális lehetőségét. A cél, hogy a háztartások bevásárlási szokásait vizsgálja a kutatás az önkéntes adatszolgáltatók által, majd az adatokat elemezve a vásárlási igényekhez alakítsa a termékkínálatot és szolgáltatást.
Miért és kinek fontos a háztartáspanel?
Mivel a cél a vásárlási szokások megismerése, ezért a GFK-nak fontos, hogy minél több család csatlakozzon a kutatáshoz, minél nagyobb adatmennyiségből vonja le következtetéseit.
A résztvevő családok pedig egyrészt, ha rendszeresen rögzítik a vásárlásaikat, jutalompontokat gyűjthetnek egy virtuális számlára, majd az ajándékkatalógus termékeiből választva vásárolhatnak. Másrészt megismerhetik és vissza is kereshetik az adatközléseik között fogyasztásaikat, így alakíthatják szokásrendjüket a legoptimálisabb felé.
Hogyan lehet csatlakozni?
Regisztráció után a kutatásban résztvevő háztartás kap egy e-mailt, amiben egy egyedi QR kód segítségével letölthető a GFK SmartScan alkalmazása. Ez után a vásárlások rögzítése könnyen és gyorsan megy. Az adatokat wifi ill. mobilinternet juttatja el a GFK központi szerverére.
Mi szükséges az adatközléshez?
Az okostelefonra vagy tabletre letölthető Smart Scan alkalmazás segítségével lehet folyamatosan feltölteni a vásárlási adatokat.
Milyen vásárlási adatokat kell rögzíteni?
A vásárlás körülményeit töltjük fel, pl. a bolt helyszíne, a vásárlás összege. Végül a blok fotója következik.
Honnan tudom, hogy mennyi a jutalompontom?
Az összegyűjtött pontokról évente kétszer is (tavasz és ősz) tájékoztatást kap minden háztartás automatikusan. Ezután lehetőség van az Ajándékkatalógusból választani, vásárolni, vagy lehet tovább is gyűjteni a pontokat. Ezt mindenki maga dönti el! Ha választunk, akkor a terméket 2 hónapon belül megkapjuk, és a pontegyenlegünket aktualizálja a GFK.
Hagyj üzenetet