A rendszeres testmozgás fontos, de ugyanolyan fontos a vitaminok pótlása és bevitele a szervezet számára. Az aktív sportolásnál elengedhetetlen, hogy a szervezetünk számára biztosítsuk a megemelkedett tápanyag szükségletet, a vitaminokat és az ásványianyagokat.

A testedzés növeli az anyagcserét és ezáltal, kiürülnek a vitamin és tápanyag raktárak, meggyorsítja a mikro tápanyagok hasznosulását. A vitaminok és ásványianyagok hozzájárulnak az edzés utáni regenerációhoz is. Minél intenzívebben sportolunk, annál több vitaminra van szüksége a szervezetnek.

Mely vitaminok elengedhetetlenek?

A B-komplex vitamincsoporthoz tartozik a B1-, B2-, B6- és B12-vitamin, folsav, niacin, pantoténsav, a H- és B7-Vitamin. Ezek a vitaminok hozzájárulnak a szénhidrátok, fehérjék és a zsírok anyagcseréjéhez. A B12- Vitamin és a folsav a vörösvértestek képződéséhez, a szövetek regenerálódásához szükségesek. Ezeket a vitaminokat napi szinten kell pótolni. Megtalálható friss zöldségekben, gyümölcsökben, húsokban, májban és tejtermékekben.

vitaminok-a-sportolashoz

A D-Vitamin egyik legfontosabb funkciója, hogy szabályozza a kalcium háztartást. Erősíti a csontokat és a csontképződésben is fontos szerepe van. A D-Vitamin, zsírban oldódik, ezért szervezetünk raktározza. De a téli időszakban, napsütés hiányában kiürül a szervezetből, ezért fontos pótolnunk. A D-Vitamin megtalálható a halmájolajokban, tojásban, májban, tejtermékekben.

A szervezetben szabad gyökök jönnek létre az anyagcsere folyamatok során. A szabad gyökök semlegesítésére alkalmazzunk antioxidánsokat pl. C-, E- és A-Vitamint. Ezek a vitaminok hasznosak a gyulladások, a fájdalmak és az izomregenerációjában. Ezek a vitaminok növényi csírákban, zöld növényekben, tengeri állatokban találhatóak meg.

Ne feledd, a rendszeres testmozgás mellett figyelni kell az egészséges étkezésre és a jó vitaminok bevitelére, hogy kiegyensúlyozott és egészséges legyél!

Nyári Szimonetta