Egy korábbi cikkemben írtam, hogy mi emberek először FÉNY lények vagyunk!

Csak aztán vagyunk SPIRITUÁLIS lények!

A hideggel és a lehullott falevelekkel a hangulatunk is rosszabb. Így van ezzel a kedves Olvasó is?

Mindenki szereti a tavaszt és a nyarat, de a sötét és hideg telet csak nagyon kevesen. Ez a változás sokunknak megváltoztatja a hangulatát. Az orvosok és a szakemberek, szezon által befolyásolt depresszióról beszélnek.

Az ilyen esetek kezdetére jellemző a megnövekedett étvágy és a megnövekedett alvás igény. Reggel nagyon nehéz a felkelés. Ha ez még párosul az állandó fáradtsággal, félelemmel, koncentrációs zavarokkal, akkor már komolyan el kell gondolkodnunk.

Ha csak a hangulatunk és a kedvünk esett le a mélybe, akkor a következő tippeket ajánlom:

A fény hiány kiegyenlítése

Sokszor ez a reggeli energia hiány a kevés nappali fénytől keletkezik. Itt hasznosak az úgynevezett fénysugarat pótló gépek. 30 perc elég, ha egy ilyen gép elé ülünk, lehetőleg délelőtt 12 óra előtt. Ha később csináljuk, akkor a munkabírásunkat a délutánra és estére fokozzuk, és az esti elalvást ezzel kitoljuk.

Napsütötte helyek látogatása

Már egy hétvége a napsütötte helyen kiegyenlíti a napfény deficitünket. Persze ez is stresszel jár, az idő és a hőmérséklet változás miatt és a Föld szélességi és hosszúsági fokának változása miatt. A szolárium stúdiókat viszont kerüljük el. A legegyszerűbb (nem kerül sokba) és rögtön kéznél van az infra piros lámpa használata. A napsütötte helyeket a fantáziánkban is felkereshetjük. A hatása majdnem ugyanaz, mint a valódi utazásnak.

tobb-fenyt-1

Stressz csökkentése

Friss levegőn történő mozgás emeli a hangulatot.

Különösen, ha csoportba csináljuk őket. A vérkeringést fokozza, a fáradságot elűzi. Légző gyakorlatok . (napi 25x, dr. Shyoja féle légzés)

Barátokkal találkozni vagy kirándulást szervezni.

Aki rendszeresen szociális kapcsolatot ápol, annak a hangulata is pozitív lesz.

  • Szezonális, vitamindús étkezés
  • Vidám előadások, műsorok hallgatása
  • Vidám emberek társasága

tobb-fenyt-2

  • Idézzük fel lehunyt szemmel életünk egy nagyon boldog óráját vagy percét. Ez is „fényt” ad nekünk.
  • Egy háziállat befogadásán is elgondolkodhatunk
  • Vegyük körül magunkat a nap, illetve a szivárvány színeit idéző tárgyakkal és virágokkal
  • Öltözködjünk vidám színekben
  • Boldoggá tévő zenei számok is „fényt” adnak nekünk.

Mint látjuk a fény keresés és a fényben való tartózkodás nem csak pénz kérdése. Találékonyságunkra van bízva, hogy milyen eredményesen vészeljük át a fénytelen téli hónapokat!

„Több fény, több tudatosság!”- Goethe

Busch-Turcsányi Sipos Éva
Természettudományok docense
eva.turcsanyi.busch@gmail.com
eva-turcsanyi-busch.wixsite.com/budapest